ثبت بیش از ۱۸۰ مورد فوتی ناشی از تصادفات در استان یزد

استاندار: ۱۸۶ مورد فوتی ناشی از تصادفات در ۶ ماهه اول امسال بسیار زیاد است و کاهش آمار فوتی‌ها باید با حساسیت ویژه دنبال شود.

به گزارش یزدی نیوزفاطمی در نشست شورای ترافیک و کاهش تصادفات با موضوع بررسی نقاط حادثه خیز ۱۸۶ مورد، فوتی ناشی از تصادفات در ۶ ماهه اول امسال را بسیار زیاد دانست و گفت: هرکدام از این فوتی‌ها خانواده‌ای را داغدار می‌کند و تبعات زیادی را به دنبال دارد.

فاطمی افزود: این موضوع باید با حساسیت ویژه و بصورت جدی مدیریت شود، چراکه پیگیری و مدیریت مناسب منجر به نجات جان انسان‌ها می‌شود.

استاندار بر تشکیل منظم نشست‌های شورای راهبری ترافیک و کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: فعالیت موثر و آگاهانه این شورا بسیار اثرگذار است.

 

فاطمی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص نبود دوربین کافی، کمبود اعتبارات لازم و وجود قوانین سخت گیرانه بر فرهنگ سازی موضوع ترافیک، رانندگی و حمل و نقل تاکید کرد.

استانداربه نقش نهاد‌ها و سازمان هایی، چون آموزش و پرورش، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد، روحانیون و ائمه جمعه در این خصوص اشاره کرد و گفت: راهبردی‌ترین اقدام در این خصوص، اقدامات فرهنگی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید بسته‌های فرهنگی آموزشی مناسب در این خصوص تهیه و با کار با کیفیت و پرمحتوا فعالیت کنند.

 

فاطمی گفت:موضوع استاندارد‌های سخت گیرانه در این خصوص را در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و پیگیری می‌کنیم.

 

برجسته سازی موضوع ترافیک و تخصیص اعتبارات لازم در کمیته تطبیق، ارائه آمار‌های مناسب و تحلیل واقعی، ارسال پیامک با محتوای تذکر نقاط حادثه خیز در ورودی‌های شهر، افزایش حضور پررنگ پلیس در محور‌های حادثه خیز در اعیاد با همکاری نیرو‌های بسیج و مردمی، پخش فیلم‌های آموزشی و فرهنگ سازی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار بر آن‌ها تاکید کرد.

دهقان، مدیر ترافیک شهرداری یزد در این نشست گفت: ۷۰ درصد از تصادفات، ناشی از عامل انسانی وسرعت بالا عامل ۶۴ درصد از تصادفات است.

وی افزود: تصادفات در شهر یزد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..