دشمن با کلیدواژه مهسا امینی طرح آشوب را کلید زد

no-thumbs

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس: دشمن با سوار شدن بر موج اعتراض‌ها به بهانه فوت مهسا امینی، طرح آشوب در کشور را کلید زد.

به گزارش یزدی نیوز، نشست نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با جمعی از فعالان دانشجویی استان برگزار شد و دانشجویان به بیان مطالبات و نظرات خود در خصوص مسائل استان و کشور پرداختند.

محمدصالح جوکار با بیان اینکه میهن اسلامی ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: اینکه مسئولی خطایی بکند و خطای این فرد پوشیده شود اصلا قابل قبول نیست و نباید نظام و انقلاب فدای افراد شوند.

وی در خصوص فوت مهسا امینی اظهار داشت: در این زمینه بررسی‌های میدانی زیادی صورت گرفت و مشخص شد که مهسا امینی به علت ضربه یا ضرب و شتم فوت نکرده است، اما دشمن با موج سواری طرح آشوب را کلید زد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس افزود: در کشور ما بین اغتشاش و اعتراض فاصله زیادی وجود ندارد و در دو سال اخیر بحث‌هایی زیادی در کمسیون‌ها داشتیم که مردم به چه شیوه‌ای اعتراض خود را بیان کنند.

وی با اشاره به تدوین طرح اعتراض قانونی تصریح کرد: اگر جامعه دانشجویی تحلیل درستی از وقایع جامعه داشته باشد، مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد، چرا که دانشگاه محل تولید علم است و می‌تواند برای حرکت‌های آینده بسترسازی کند.

جوکار ادامه داد: دانشجو نباید ناامید باشد و دولت و مسئولان باید تدبیر بیندیشند. آینده دانشجویان باید روشن و شفاف باشد و این‌ها در سیاستگذاری‌های دقیق دیده شود.

وی درباره برگزاری رفراندوم اظهار داشت: رفراندوم شرایط خاصی داشته و به رای دو سوم نمایندگان مجلس نیاز دارد.

نماینده یزد و اشکذر با انتقاد از نبود نقشه راهی برای توسعه استان گفت: در مباحث مرتبط با صنایع دیجیتالی خوب کار نکردیم و این مباحث باعث خروج نخبه‌ها از استان و ورود نیرو‌های کار ساده و خرده فرهنگ‌های متنوع به استان یزد شده است.

جوکار با اشاره به برخی مطالبات دانشجویان گفت: آیا با برخی آزادی‌ها مشکلات حل خواهد شد؟ باید معقولانه فکر کرد و راهکار‌های عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف توسط دانشگاه و دانشجویان ارائه شود.

وی درباره برخی تحولات رخ داده در دانشگاه‌ها افزود: این حوادث به دانشگاه آسیب وارد می‌کند و اینکه بخواهیم با بداخلاقی احساسات خود را بیان کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تأکید کرد: چیزی که از دانشجو و دانشگاه انتظار داریم اینست که بازخورد‌های جامعه را تحلیل و بررسی و از مسئولان مطالبه گری کند. مدیران نیز باید پاسخگوی این مطالبات باشند و و مدیری که پاسخگو نباشد به درد نمی‌خورد.

وی بیان داشت: اینکه فرزندان یک مدیر در خارج باشند و وضع کشور را مطلوب ارزیابی کند، اصلا قابل قبول نیست. وقتی بر لزوم برقراری عدالت در جامعه تأکید می‌کنیم، مسئولان باید پرچمدار عدالت باشند.

جوکار ادامه داد: دشمن در برهه‌های مختلف همواره به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد آشوب در جامعه بوده و سعی در جریحه دار کردن احساسات نوجوانان و جوانان دارد.

وی گفت: روسای دانشگاه‌ها خیلی با دانشجویان با رافت برخورد کردند ولی متاسفانه افرادی با شعار‌های ساختارشکنانه سعی بر ایجاد بی نظمی و اغتشاش در دانشگاه را داشتند.

نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: دانشگاه‌ها هیات امنا دارند و باید بنشینند مسائل را در درون خود حل کنند. دانشگاه‌ها باید بستری برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فراهم کنند، زیرا خیلی مسائل با گفتگو قابل حل است و مبنا باید گفتگو باشد.

وی ضمن تاکید بر تشکیل تیم‌های علمی در دانشگاه‌ها برای حل مسائل و مشکلات جامعه افزود: طرح‌های دانشجویی که مشکلات جامعه را حل می‌کند باید با پیگیری به صورت قانون در بیاید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..