۲۱۹۹ پرونده بازنشستگی پیش از موعد در استان یزد رسیدگی شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از رسیدگی به درخواست دو هزار و ۱۹۹ کارگر جهت بازنشستگی پیش از موعد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

«محمدرضا فلاحتی» در جریان بازدید اعضای کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان از چند واحد تولیدی، با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از نیروی کار باید جزو اولویت ها کارفرمایان باشد، افزود: واحدهای تولیدی که می توانند صفت سخت و زیان آور را از شرکت خود حذف کنند، جهت سلامتی کارگران باید در این راستا گام بردارند.

وی اضافه کرد: کارگری که به بازنشستگی نائل می شود سلامت جسمی و روحی او از همه چیز مهمتر است چرا که پس از بازنشستگی می خواهد در کنار خانواده خود زندگی کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های سخت و زیان آور و سرعت بخشیدن به آنها در یک سال گذشته یکی از دغدغه های این اداره کل بوده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۹ جلسه کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور تشکیل شده که به درخواست دو هزار و ۱۹۹ کارگر جهت بازنشستگی پیش از موعد رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال گذشته ۲۳ جلسه کمیته بدوی در استان یزد تشکیل شده که به یک هزار و ۲۸۶ پرونده رسیدگی شده است که در سال جدید شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بوده ایم.

فلاحتی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری پنج نشست کمیته تجدید نظر شکل گرفته که طی آنها به درخواست ۳۵۲ نفر رسیدگی شده است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه حضور اعضای کمیته های بدوی و سخت و زیان آور در واحدهای تولیدی و مشاهده نزدیک شرایط کار باعث می شود حقی از کسی ضایع نگردد و این روند به صورت مستمر در واحدهای تولیدی ادامه دار خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..