رئیس سازمان مدیریت استان تشریح کرد؛

۳ اصل اساسی پیگیری‌های ویژه در تحقق طرحهای «یزد نوین»

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: پیگیری، هماهنگی و عدم ناامیدی سه اصل اساسی مورد انتظار از مسئولان پیگیری‌های ویژه در تحقق طرح‌های «یزدنوین» است.

«مجید دهقانی‌زاده» در بیست و هفتمین نشست مرکز پیشرفت و عدالت استان که با محوریت هماهنگی اجرا و پایش طرح‌های فاز دوم مجموعه یزدنوین در سالن اندیشه این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه پیگیری، هماهنگی و عدم ناامیدی سه اصل اساسی مورد انتظار از مسئولان پیگیری‌های ویژه در تحقق طرحهای یزدنوین است، گفت: قطعا با کار عادی و تکیه بر منابع حداقلی استان تحقق این طرح‌ها میسر نیست.

وی به تام الاختیار بودن مسئولان پیگیری‌های ویژه یزد نوین در استان اشاره کرد و افزود: همه مدیران استانی مکلف هستند هرگونه همکاری، همراهی و مساعدت را در تحقق پروژه‎های یزد نوین بعمل آورند.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه اصالت و اصل سند تحولی یزد نوین برآمده از نقطه نظرات بخش‌های مختلف استان است، اظهار داشت: این سند کار نو و جدیدی است که به مفهوم واقعی می‌تواند برای رقم خوردن اتفاقات مثبت و مبارک برای مردم استان کمک کند.

دبیر مرکز پیشرفت و عدالت استان، افزود: پشتوانه اصلی این سند مطالعات و کارهایی بوده که در سال‌های متعدد در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به شدت پیگیر بحث کلیدی و مهم تحول است، گفت: قرار است برنامه هفتم توسعه کشور و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ با تاکید بر این کلید واژه تدوین شود.

«جعفر رحمانی شمسی» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست با تشریح برنامه تحولی یزد نوین و معرفی محورهای ۱۵گانه آن، گفت: در مجموع ۱۸۷ پروژه یزدنوین در ۲ فاز و ۱۵ محور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روند برگزاری جلسات مرکز پیشرفت و عدالت استان، اظهار داشت: جنس جلسات بدین گونه است که مسئول پیگیری‌های ویژه هر محور با ارایه گزارش اقدامات خود موانع و مشکلاتی که بر سر راه پروژه وجود دارد را اعلام تا با رایزنی و پیگیری مرتفع شود.

رحمانی شمسی در پایان یادآور شد: بنا به نظر عالی‌ترین مقام استان پیگیر ویژه به جای دستگاه اجرایی، شخص حقوقی انتخاب شده تا پیگیری و مسئولیت عملیاتی شدن پروژه‌های یزد نوین را عهده‌دار شود.

یادآور می‌شود؛ از سوی استاندار یزد محمدرضا علمدار، محمد زاده‌رحمانی، رحمت رحمت‌نژاد، محمد دهقان و حبیب نیکوکار به ترتیب به عنوان مسئولان پیگیری‌های ویژه حوزه‌های معدن، بازرگانی، ریلی و صنایع وابسته، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی و بهداشت و درمان یزد نوین منصوب شده‌اند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..