طنین زنگ استکبار ستیزی در یزد؛

استاندار: اگر اعتراضی هست باید شنیده شود اما اغتشاش و ناامنی پذیرفتنی نیست

استاندار یزد گفت: بانوان و دختران ما کمتر در امر تصمیم‌سازی، ورود به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کنش‌گری می‌کنند؛ در صورتی که ظرفیت‌های بی‌بدیل و برجسته‌ای دارند و بیشتر می‌توانند در ساخت یزد نوین و انقلابی تاثیرگذار باشند.

«مهران فاطمی» در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدرسه دخترانه مهدیه یزد، ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی با بیان این که این استان یک هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: یک چهارم شهدای استان را شهدای دانش آموز تشکیل می دهد که در کمتر استانی این نسبت وجود دارد.

وی تعداد معلمان شهید استان را افزون ۱۲۴ شهید بیان کرد و گفت: این شهیدان، کسانی هستند که با اعتقاد و ایمان در انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و با خونشان این انقلاب تثبیت شد.

استاندار با بیان اینکه آینده شما برای ما مهم است، نقش آفرینی شما در گام دوم انقلاب و در ساختن یزد مهم است و نقش آفرینی بانوان و دختران خیلی ارزش دارد ادامه داد: دانش آموزان از عناصر مهم جامعه هستند که باید جایگاه خود را پیدا کنند.

وی با طرح این پرسش که برای اینکه دختر یزدی، انقلابی و مسلمان بتواند در آینده یزد و یزد نوین نقش آفرین باشد ما مسوولان چه پیش زمینه‌ها ، چه شرایطی و چه فضایی باید ایجاد کنیم؟ آموزش و پرورش چه باید انجام دهد؟ استاندار چه کار کند و چه زمینه ای باید ایجاد شود که دختران دانش آموز و دانشجوی ما بتوانند ظرفیت های خود را شکوفا کنند؟ از دانش آموزان خواست به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

وی ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه شاهچراغ مخصوصا دانش آموزان شهید این حادثه، گفت: ۴۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه که به این سوالات پاسخ دهند به شیراز و ۴۰ نفر به سفر مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی با بیان این که هیچ نعمتی بزرگتر از مسئله امنیت و سلامت وجود ندارد، گفت: امنیت تعریف ندارد، امینت زمانی تعریفش مشخص می شود که از بین برود آن موقع متوجه می شویم چه اتفاقی افتاده است.

فاطمی ادامه داد: شهدای نیروهای نظامی و انتظامی جانفشانی کردند و می‌کنند تا امینت ما حفظ شود لذا نباید اسیر فضای مجازی شویم، این‌ها تیترها را درست نمی‌نویسند بلکه درشت می نویسند و کار دستگاه‌های رسانه‌ای این است.

وی گفت: اگر سوالی در ذهن ها است باید پاسخ داده شود، اگر اعتراضی وجود دارد باید شنیده شود اما اغتشاش، ناآرامی، بهم زدن نظم عمومی ، تخریب اموال عمومی و جرات دادن به دشمن قسم خورده و زیر سوال بردن این امنیت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار در پایان تصریح کرد: ۱۳ آبان روز دانش اموز، دانشجو و روز جوانان ما به این معنا است بر سر آرمان های انقلاب اسلامی ،شهیدان ، امنیت ، اقتدار، پیشرفت های علمی فرهنگی ، اقتصادی و عمرانی ایستادیم و با استکبار تعارف نداریم و تا آخرین قطره خون از ایران اسلامی دفاع می کنیم.

«محمد کاظم رحیمی نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین با تبریک ولادت امام حسن عسکری علیه السلام و روز ۱۳ آبان، گفت: شما جوانان، آینده‌سازان و پایه‌های اساسی این نظام هستید و امیدوارم که بتوانیم همه‌ی ما جهت اعتلای تعلیم و تربیت در این سرزمین قدم برداریم.

وی افزود: فرصتی به وجود آمده است که با همت شما عزیزان یادی کنیم از همه‌ی آنچه که باعث شده است ندای استقلال و آزادی را سر بدهیم.

وی اذعان کرد: ما باید یادی کنیم از پیر مرادمان، امام خمینی(ره) که با مخالفتی که علیه کاپیتالیسون انجام داد ثابت کرد که ایرانی آزاده بوده است و ایرانی با توجه به هجمه‌هایی که در طول تاریخ داشته است سربلند و پیروز بیرون آمده و هویت و اصالت و فرهنگ‌ خودش را حفظ کرده است.

رحیمی‌نژاد اضافه کرد: ایرانی با دین و خدا پیوند خورده است و در طول تاریخ هیچ زمان ارزش‌های دینی را پشت سر نگذاشته است همین ها باعث شده که حساسیت استکبار ایرانی جهانی را افزایش داده و به عنوان سیبل حملات دشمن قرار بگیرد .

رونمایی از پوستر« # چراغ راه من»، مسابقه دل نوشته چراغ راه من( دل نوشته دانش‌آموزان برای شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ)، دکلمه و شعر خوانی، اجرای سرود دانش آموزی و تجلیل از بانوان فرهیخته فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..