احداث مخزن آب ۵۰ هزار مترمکعبی در یزد نهایی شد

با موافقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، احداث یک باب مخزن آب ۵۰ هزار مترمکعبی دیگر در یزد نهایی شد.

به گزارش یزدی نیوز معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در نیمه اول سال جاری با پیگیری‌های مستمر، مجوز احداث یک باب مخزن آب ۵۰ هزار مترمکعبی دیگر از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محوطه مخازن ذخیره یزد نهایی شد.

علی ارمی افزود: با توجه به شرایط سخت تامین آب استان یزد و مشکلاتی که تاسیسات خط اول انتقال آب یزد را تهدید و گا‌ها با خرابی و قطع جریان آب دچار می‌سازد افزایش حجم مخازن ذخیره آب استان به جد در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قرارداد جانمایی، طراحی و انجام مطالعات مرحله دوم مخزن مذکور توسط مشاور ذیصلاح در حال انجام بوده که امید است حداکثر تا دو ماه آینده فرایند برگزاری مناقصه مخزن با برآورد اولیه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شود.

ارمی خاطرنشان کرد: با احداث و راه اندازی این مخزن که در صورت تامین منابع مالی تا پایان ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید حجم مخازن ذخیره استان در خروجی خط اول انتقال آب یزد به ۳۰۰ هزارمترمکعب می‌رسد که تاثیر بسیار خوبی در افزایش تاب آوری و پایداری تامین آب استان دارد.

وی همچنین از آغاز احداث یک باب مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی خط دوم آبرسانی به یزد با ۱۵ درصد پیشرفت در محوطه مخازن ذخیره خبر داد و گفت: با اتمام این مخازن، کل حجم مخازن ذخیره یزد به ۳۵۰ هزار مترمکعب خواهد رسید که در پیک مصرف آب شهر یزد حدود ۲۴ ساعت تاب آوری را افزایش می‌دهد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..