۶۰ درصد آزمایش‌های آنفولانزا در مهریز مثبت است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به شیوع زودهنگام بیماری آنفلوانزا گفت: تست ۶۰ درصد نمونه‌ها در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان از ابتدای مهرماه، مثبت شده است.

به گزارش یزدی نیوز، احمد مختاری افزود: از ۱۰۲ نمونه گیری انجام شده طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد نمونه‌ها در مهریز به آنفلوانزا بوده اند که در بین این افراد، زنان باردار، بیماران زمینه ای، کودکان و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا حاد بوده و همین امر سبب استرس خانواده‌ها و ایجاد یکسری نیاز‌های دارویی کاذب شده است، ادامه داد: مردم با مشاهده علایم بیماری، اقدام به مصرف انواع آنتی بیوتیک‌ها می‌کنند، اما باید توجه کرد که این نوع دارو‌ها برای بیماری‌های ویروسی کاربرد چندانی ندارد و تنها در بیماری‌های باکتریایی استفاده می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز بر آگاه سازی عمومی در خصوص راهکار‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفولانزا تأکید کرد و اظهار داشت: اطلاع یابی از شیوه‌های پیشگیرانه در خصوص بیماری‌ها سهم بسزایی در کاهش هزینه‌های درمان به همراه دارد.

وی رعایت بهداشت فردی را بهترین راه برای پیشگیری دانست و گفت: والدین نسبت به آموزش رعایت نکات بهداشتی به دانش آموزان اقدام کنند و در صورت بروز بیماری ضمن مراجعه به پزشک، استراحت و استفاده از مایعات فراوان را در دستور کار قرار دهند.

مختاری همچنین رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال را از راهکار‌های اصلی برای پیشگیری از این بیماری دانست.

وی سوپ مرغ و گوشت را بهترین غذا برای بیمار مبتلا به آنفولانزا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تخم مرغ آب پز، عدسی و پنیر با مغزیجاتی مثل بادام، گردو انتخاب‌های خوبی برای وعده صبحانه هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز ادامه داد: عسل به دلیل وجود آنتی باکتریال‌های طبیعی می‌تواند یک ماده غذایی مناسب برای این دوران شما باشد. همچنین اگر دچار سرفه هستید از مصرف شیر، ادویه‌ها و غذا‌های صنعتی و کنسروی خودداری کنید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..