بهره وری و نوآوری از مولفه‌های اساسی توسعه و پیشرفت استان یزد

استاندار: بهره‌وری و نوآوری از مولفه‌های اساسی و مهم توسعه و پیشرفت استان است و تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرایی شدن این مقوله ها، عزم جدی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در کارگروه ارتقای بهره وری استان یزد با بیان اینکه بهره وری یک مساله دینی است افزود: یکی از محور‌های توسعه استان یزد موضوع بهره وری بوده که نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه گزارش کار است و حتما یک مولفه مهم در ارزیابی دستگاه‌ها به شمار می‌آید بر این اساس یزد بهره ور، به عنوان شاخه‌ای از یزد نوین مطرح است.

وی اظهار کرد: در شرایطی که سرمایه‌گذاری خارجی ممکن است دچار مشکل شود مسئله بهره وری می‌تواند این کمبود را جبران کند به‌طوری که سهم ۳۰ الی ۴۰ درصدی از رشد اقتصادی را در بر خواهد داشت.

استاندار یزد بر تشکیل کمیته‌های بهره وری در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: نگاه ما در برگزاری دوازدهمین همایش ملی بهره وری و رویداد‌های ملی آب و انرژی در استان یزد، داشتن خروجی عملیاتی است تا بتواند هم در ابعاد ملی و استانی تاثیرگذار باشد و هم در نهایت پیشنهاداتی ارائه تا در احکام قانون توسعه برنامه هفتم کشور استفاده شود.

فاطمی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم این هدف را محقق کنیم به سه رکن شورای راهبردی متشکل از معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری استخدامی کشور، انجمن بهره وری کشور، رییس سازمان ملی بهره وری، نماینده سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان موثر در تدوین قانون برنامه هفتم، کمیته علمی و کمیته اجرایی نیاز داریم.

استاندار یزد گفت: انجمن‌ها و گروه‌هایی برای فرهنگ سازی، آموزش و پیگیری بهره وری باید ایجاد شود.

استاندار یزد گفت: همه‌ی دستگاه‌ها باید برای این دومقوله مهم برنامه و چشم انداز داشته باشندوپروژه‌های پیشران و پرچم دار هر دستگاه در حوزه بهره وری باید مشخص شود و قابلیت ارزیابی داشته باشد. ضمنا این پروژه و برنامه‌ها ظرف مدت یک ماه آینده باید تعیین شوند.

فاطمی، ورود همه‌ی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش و حوزه علمیه را باعث مستقر شدن چرخه‌ی بهره وری در استان دانست و گفت:به زودی سند استانی بهره وری با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های استان تدوین و آماده می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..