امام‌ جمعه ابرکوه گلایه کرد؛

نماسازی نامتناسب در شهری حامل میراث کهن و تاریخی منحصربفرد

امام‌جمعه ابرکوه نماسازی معابر و ساختمان‌های این شهر را نامتناسب با اصول معماری سنتی خواند و گفت: تداوم بی‌توجهی به این شاخصه برای شهری که حامل میراثی کهن و تاریخی منحصربه‌فرد است، مناسب نیست.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در دیدار «سید محمد رستگاری» مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد، اظهار کرد: استان یزد قطب گردشگری کشور و ابرکوه نیز که به فرموده رهبر معظم انقلاب شهری کهن و باستانی است، قطب گردشگری این استان محسوب می‌شود لذا باید در معماری شهری، جلوه‌ی چشمگیر شهر نمونه گردشگری را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: خیابان‌ها، ساختمان‌ها، مغازه‌ها و دیوارهای شهر ابرکوه تاکنون بر اساس اصول معماری سنتی نماسازی نشده و اگر از این پس هم به این شاخصۀ شهر کهن بی‌توجهی شود، برای جلوه شهری که حامل میراث باستانی و تاریخی منحصربه‌فرد است، نامتناسب خواهد بود.

«سید محمد رستگاری» مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز در این دیدار تصریح کرد: سعی بر این است که در حوزه شهرسازی برای شهرهایی همچون ابرکوه، معیارهای گردشگری و نماسازی‌های متناسب با شهر، به صورت حداکثری اجرا شود.

این مسئول تأکید کرد: تعداد ۱۴۴ آیتم به عنوان شاخص ارزیابی شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است که سالانه مرور می‌شود و در این خصوص اجرایی شدن برنامه پنج‌ساله مورد تأکید قرار گرفته که باید شوراها و شهرداری‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..