برگزاری راهپیمایی سیزده آبان در ۳۰ منطقه استان یزد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری راهپیمایی مراسم ۱۳ آبان در بالغ بر ۳۰ منطقه از این استان، گفت: این مراسم در مرکز استان روز جمعه ۱۳ آبان در میدان امیرچخماق برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «محمدحسین متوسل» در آستانه یوم الله ۱۳ آبان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند؛ «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و در جایی دیگر گفتند؛ «حفظ نظام دینی از حفظ جان امام معصوم نیز والاتر است»؛ چرا که اگر حاکمیت دینی بر جامعه‌ای مستقر شود، شاهد ترویج و برقراری موازین دینی مورد اهتمام امامان معصوم در آن خواهیم بود.

وی یکی از ابزارها و ساز و کارهای حفظ نظام را جهاد تبیین ذکر کرد و گفت: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری یک وظیفه همگانی است که رسانه‌ها در خط مقدم این جهاد قرار دارند.

وی دیگر ساز و کار حفظ نظام را انجام اقدامات میدانی و پر شور و حرارت در جامعه مانند شورآفرینی‌های عزاداری‌های ماه محرم یا برنامه‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن خواند و گفت: مناسبت ۱۳ آبان نیز یکی از مناسبتهایی تاثیرگذار در حفظ نظام، امنیت و اقتدار کشورمان است لذا باید هر چه باشکوه‌تر و پرشورتر برگزار شود.

حجت السلام متوسل خاطرنشان کرد: طی یکی ماه اخیر شاهد چند برنامه شاخص در راستای محکومیت اغتشاشات و حوادث اخیر بودیم لذا سعی داریم با کمترین آسیب راهپیمایی ۱۳ آبان را نیز در قالب یک برنامه باشکوه برگزار کنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های روز ۱۳ آبان شامل تبعید امام(ره) به ترکیه توسط حکومت مستبد پهلوی ۱۳۴۲، کشتار دانش اموزان در سال ۱۳۵۷ و اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیروی خط امام(ره)، گفت: هر کدام از این حوادث یک ظرفیت مهم است که می‌توان هر یک را به تنهایی مورد توجه قرار داد.

این مسئول از برگزاری هماهنگی‌های اجرایی در مورد طرحها و برنامه‌های مناسبت ۱۳ آبان و تشکیل کمیته‌های مختلف در این رابطه خبر داد و عنوان کرد: بخش تبیینی این ایام را نیز یک هفته قبل از ۱۳ آبان تا دو هفته پس از این ایام در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی و همچنین مدارس در دستور کار داریم.

حجت السلام متوسل در پایان با اشاره به برگزاری راهپیمایی مراسم ۱۳ آبان در بالغ بر ۳۰ منطقه از استان، گفت: این مراسم در مرکز استان روز جمعه ۱۳ آبان در میدان امیرچخماق برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از آن برای اقامه نماز جمعه به سمت مسجد ملااسماعیل حرکت خواهند کرد و در نظر داریم سخنرانی این مراسم را پیش از خطبه‌ها توسط یکی از دانش اموزان استان شاهد باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..