جولان آنفلوآنزا در روزهای آرام کرونایی/۳۰۰ مورد ابتلای قطعی به این بیماری در یزد

در حالی که به نظر می‌رسید پس از واکسیناسیون گسترده و رعایت شیوه نامه بهداشتی و پشت سرگذاشتن محدودیت‌ها، اوضاع جامعه پس از فروکش کردن تب کرونا آرام شده ولی اکنون نوبت به جولان آنفلوانزا رسیده است.

پس از درگیری جهان با ویروسی ناشناخته‌ای به نام کویید – ۱۹ یا بیماری کرونا که روزهای سیاهی را برای تمام کشورهای جهان رقم زد و در کشورمان منجر به تعطیلی دو ساله نظام آموزشی کشور و خسارت‌هایی گاهاً جبران ناپذیر بعضا به کسب و کارها شد و در حالی که به نظر می‌رسید پس از واکسناسیون گستره و رعایت شیوه نامه بهداشتی و پشت سرگذاشتن محدودیت‌ها، اوضاع جامعه پس از فروکش کردن تب کرونا آرام شده باشد؛ با شروع فصل پاییز، اکنون نوبت به جولان آنفلوانزا رسیده است؛ ویروسی که وارد مرحله همه گیری شده و این روزها بسیاری از شهروندان از جمله دانش آموزان را درگیر خود کرده است.

استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و مهمتر از همه دریافت واکسن خصوصا برای گروه‌های پرخطر مثل سالمندان، بانوان باردار و کادر درمان از شیوه‌های پیشگیری از این ویروس همانند ویروس کرونا است.

اما توصیه پزشکان در خصوص این ویروس همانند کویید – ۱۹ این است که افراد مبتلا به آنفلوانزااز مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها خوداری کنند.

دکتر «محسن میرزایی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس آنفلوانزا در استان یزد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع همه گیری این ویروس در استان تعداد ۸۲۴ نمونه گیری از افراد مشکوک به مبتلای آنفلوانزا انجام شده که از این تعداد متاسفانه تا ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰ مورد ابتلای قطعی به این بیماری در استان یزد شناسایی شده است.

وی در خصوص آخرین تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس نیز گفت: متاسفانه پنج نفر در استان یزد تاکنون فوت شده‌اند که یکی از متوفیان، غیربومی بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با تأکید بر باز بودن پنجره کلاس‌های مدارس و وجود تهویه مناسب در خصوص تعطیلی کلاس‌های آموزشی، اظهار کرد: اگر ۱۵ درصد از دانش‌آموزان یک کلاس، سه روز متوالی علامت‌دار باشند و بیماری آنفلوانزا در آنان تشخیص داده شود، کلاس غیرحضوری می‌شود و اگر در یک مدرسه سه کلاس و بیشتر با این شرایط مواجه باشند، آن مدرسه غیر حضوری خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..