جریان حذف معلم تربیت بدنی در مدارس ابتدایی چیست؟

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: به دلیل مباحث مرتبط با رتبه بندی معلمان، کلاس تربیت بدنی مدارس ابتدایی توسط معلمان این دوره آموزش داده می‌شود.

ابوالفضل شبانی گفت: در همه مقاطع ابتدایی دو ساعت به درس تربیت بدنی اختصاص دارد که قبلا توسط آموزگاران این رشته دایر می‌شد.

وی افزود: اما اخیرا با توجه به بحث رتبه بندی و اینکه معلمان ابتدایی باید حتما ۲۴ ساعت تدریس داشته باشند تا حائز رتبه بندی شوند، بر این اساس درس تربیت بدنی نیز توسط این آموزگاران تدریس می‌شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزگاران ابتدایی دوره‌های ضمن خدمت را گذرانده و برای اینکه در این زمینه مشکلی نداشته و دارای تخصص بیشتری باشند، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا دوره‌های ضمن خدمت را بار دیگر بگذارنند.

وی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه باید ساعت‌های درس تربیت بدنی دوره اول و دوم متوسطه پر شود و اگر مازادی وجود داشته باشد، تقلیل ساعت آموزگاران ابتدایی با مربیان و آموزگاران تربیت بدنی پر شود.

شبانی تأکید کرد که دوره متوسطه هیچ مشکلی در زمینه معلم تربیت بدنی ندارد و مشکل فقط برای دوره ابتدایی است که باید منتظر تصمیم وزارتخانه در این زمینه باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..