شمارش معکوس برای انتقال مشاغل مزاحم شهری یزد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد از ضرورت ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده شهری با رویکرد زیست‌محیطی خبر داد.

«فاطمه زارع» در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر در خصوص ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده شهری گفت: با توجه به توسعه روز افزون شهر و افزایش حجم تقاضای شروع کسب و کار و به طبع آن افزایش مزاحمت های شغلی برای شهروندان و اهالی شهر بخصوص پس از شروع اخذ پروانه کسب از طریق سامانه و عدم استعلام از شهرداری ها برای اخذ پروانه، نیاز به انتقال و جابجایی مشاغل مزاحم شهری به شدت احساس می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ضمن بیان اینکه در این راستا از سوی شهرداری شهر یزد درخواست واگذاری ۳۴ هکتار از اراضی جنب شهرک مشاغل مزاحم شهری جهت به شهرداری یزد افزود: پس از پیگیری های مکرر در کمیته فنی کارگروه زیر بنایی اداره کل راه و شهرسازی استان این در خواست تایید و پس از بررسی و تغییرات کروکی و اخذ پاسخ استعلامات از اداره کل محیط زیست، راهداری، آب منطقه ای و دیگر ادارات مرتبط به کار گروه زیر بنایی استان ارجاع داده شد، در آن کار گروه نماینده اداره منابع طبیعی این منطقه را جنگل دست کاشت اعلام کرده است که پس از پیگیری از طریق شهردار و تعهد در خصوص کاشت همان تعداد درخت در منطقه ای دیگه، شهرداری منتظر موافقت برای اجرای این شهرک است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان عنوان کرد: جانمایی مشاغل در شهرها ضرورت دارد، زیرا اگر مشاغل متناسب با بافت شهر و خیابان نباشد بر مشکلات شهری می‌افزاید؛ آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی هوا، خاک ، بوی نامطبوع، گره‌های ترافیکی، سر و صدا و تجمع ضایعات از جمله عوارضی است که برخی از مشاغل بر شهرها تحمیل کرده اند. در این راستا ساماندهی مشاغل شهری از ضروریات است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..