اجرای هوش مصنوعی در مدارس متوسطه اول

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش: برنامه ریزی برای اجرای هوش مصنوعی در مدارس متوسطه اول صورت گرفته تا در سال تحصیلی کنونی اجرا شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدمهدی کاظمی در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با اشاره به اینکه توجه به خلاقیت و نوآوری از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: رویکرد مهارت آموزی در دولت سیزدهم اجرایی شده و ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به اخلاق و تربیت در کنار علم و پژوهش افزود: یکی از رویکرد‌های آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال، توجه به مهارت آموزی است که در دوره متوسطه اول و دوم برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر همچنین از برنامه ریزی اجرای هوش مصنوعی در مدارس متوسطه خبر داد و تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجرای هوش مصنوعی در مدارس متوسطه اول صورت گرفته تا در سال تحصیلی کنونی اجرا شود.

وی ایجاد هنرستان‌ها را در راستای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا ۴۰ هنرستان جواز صنعتی و کشاورزی در کشور افتتاح شده که دو هنرستان در استان یزد بوده است.

کاظمی رویکرد پژوهش محوری و توسعه پژوهش سرای دانش آموزی را از دیگر برنامه این وزارت دانست و گفت: امسال ۲۰ پژوهش سرا در سطح کشور ایجاد شده و رویکرد در پژوهش سرا‌ها به غیر از پژوهش محوری، کارآفرینی است و برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان محقق شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..