افزایش مهاجرت به استان یزد با کمبود نیروی کار

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان: به دلیل کمبود نیروی کار با افزایش مهاجرت پذیری استان یزد مواجه هستیم.

به گزارش یزدی نیوز، جعفر رحمانی در بیست و ششمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با تاکید بر اهمیت عملیاتی شدن برنامه‌های تحولی یزد نوین در حوزه سامان خانواده گفت: یکی از مهمترین موضوع‌های در دستور کار مدیریت ارشد استان مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: اعتبارات پژوهشی استان از منابع یک درصد هزینه‌ای به پژوهش در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان اختصاص یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ حدود یک درصد بود، اظهار داشت: اقتصاد حال حاضر ما منبع محور است که نیاز به تغییر رویکرد در استان داریم.

رحمان ادامه داد: نرخ بیکاری در استان یزد به ۷.۷ درصد رسیده که پایین بودن این نرخ برای استان نگرانی‌هایی را هم ایجاد می‌کند.

وی گفت: استان یزد هنوز مسیر توسعه صنعتی و معدنی دارد، اما نیروی کار بومی برای ورود به این شغل‌ها را ندارد و بر این اساس ممکن است شاهد مهاجرپذیری به استان باشیم.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نمی‌توان جلوی مهاجرت‌های داخلی به استان را گرفت، اما باید با مدیریت درست مهاجرت مباحث فرهنگی و اجتماعی آنان کنترل شود.

بخش نظردهی بسته شده است..