رئیس کمیته ارزیابی رویداد ملی «تا ثریا» در یزد:

طعم فناوری را باید به مردم بچشانیم

مسئول کمیته ارزشیابی و داوری رویداد ملی «تا ثریا» در استان یزد اظهار کرد: تلاش داریم با برگزاری این رویداد طعم فناوری را به مردم بچشانیم.

«احمدرضا فقیه خراسانی»در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه تروریستی در آستان مقدش شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: انجام مذاکرات معکوس یکی از بخشهای این رویداد است که براساس آن مشکلات صنعتگران برای رفع به نخبگان و پژوهشگران ارائه می‌شود.

وی در این باره افزود: در همین راستا نیز طی این رویداد، لیستی از نیازمندیهای ارگانهای مختلف خصوصی و دولتی جمع آوری شده و با توجه به تنوع بالای آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و از ملاک‌های اصلی در این ارزیابی‌ها همراستا بودن با اهداف سند «یزد نوین» است تا بتوانیم نیازهای استان را از این طریق مرتفع کنیم.

فقیه خراسانی در ادامه گفت: البته نیازمندی‌های برگزیده علاوه بر ارائه حضوری در روز رویداد، هر کدام در قالب سندی با عنوان «آر.اف.ای» به صورت شفاف و مبسوط جهت مذاکرات بعدی نیز تدوین خواهد شد.

وی بخش دیگری از این رویداد را مربوط به ارائه توانمندیهای شرکت‌ها ذکر کرد و گفت: در همین راستا ۵۸ طرح فناورانه متقاضی سرمایه‌گذاری به رویداد استان ارسال شده است.

وی در این رابطه یادآور شد: معمولاً کسب و کارهای نوپا در سالهای اولیه نیازمند جذب سرمایه هستند و در صورتی که بتواند با سرمایه گذاری خوبی در این حوزه ورود کنند می‌توانند در زمان مشخصی به سوی موفقیت به پرواز درآیند.

این مسئول با اشاره به این که کشورمان در سالهای اخیر با پتانسیل بالایی نسبت به پرورش پژوهشگر و محقق در حرکت است، اظهار کرد: برگزاری این رویدادها علاوه بر ایجاد اشغال برای این فارغ التحصیلان آموزش عالی، باید بتواند طعم فناوری را به مردم بچشاند لذا در این رویدادها ارائه این قبیل توانمندی‌ها به مردم مورد اهتمام است.

وی به انواع تجارت در بخش استارتاپها اشاره و با بیان این که معمولاً تجارت دانش بنیانها با دولت موجب نابودی آنها می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا مدل «تا ثریا» تلاش دارد تجارت «بی تو بی» و «بی تو سی» به معنای ارائه دستاوردها و تولیدات به سایر شرکتها و مردم را ترویج دهد و امیدواریم همین معرفی‌ها منجر به چشاندن طعم فناوری به مردم کشورمان شود.

فقیه خراسانی اهلیت تیم ایده‌ها را مهم دانست و تاکید کرد: معتقدیم یک تیم خوب می‌تواند حتی ایده‌های بد را نیز به سرانجام برساند ولی یک تیم بد قطعاً ایده‌های خوب را شهید خواهد کرد که مهمترین آسیب آن مخدوش شدن نگاه اجتماعی به بخش دانش بنیان خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..