ارائه ۵۸ درخواست جذب سرمایه‌گذار به رویداد “تا ثریا” در یزد

نائب رئیس کمیته سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری رویداد ملی «تا ثریا» در استان یزد این رویداد را بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر و به حداکثر رساندن هم‌افزایی و همگرایی موضوعات مرتبط با زیست بوم علم و فناوری استان خواند و گفت: تاکنون ۵۸ درخواست جذب سرمایه‌گذار به دبیرخانه استان ارسال شده است.

«سید محمد میرقانعی» در نشست با خبرنگاران که در محل کارخانه نوآوری درخشان یزد برگزار شد، اظهار کرد: رویداد ملی «تا ثریا» بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر و به حداکثر رساندن هم‌افزایی و همگرایی موضوعات مرتبط با زیست بوم علم و فناوری استان خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: حل فناورانه نظام مسائل نیازمند سه رکن و ضلع اصلی است که آن ارکان شامل «نیازها، مسائل و گلوگاه‌ها و هر آنچه در دایره ارزش تولید دارای اولویت است» و «رفع کنندگان این نیازها که عمدتاً جامعه نخبگان را شامل می شوند» و «شبکه پشتیبانی و سرمایه گذاری» برای ارتباط‌گیری دو رکن قبلی است.

وی رویکرد قرارگاه جهاد علم و فناوری و مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه الغدیر استان در برگزاری این رویداد ملی که قرار است یازدهم آبانماه در محل دانشگاه یزد برگزار شود را بسیج کردن و تجمع و هم افزایی تمام ظرفیتهای زیست بوم علن و فناوری استان خواند.

وی یکی دیگر از رویکردهای در اولویت دبیرخانه این رویداد در استان یزد را مردمی کردن این موضوع خواند و گفت: این مهم در قالب کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می شود و تلاش داریم از ظرفیتهای مردمی در این باره به عنوان آورده‌های بزرگی برای حل مسائل بهره گیریم.

میرقانعی با بیان این که تمرکز بیشتر رویداد روی مسائل اولویت دار و گلوگاه های توسعه است، گفت: در این راستا نه تنها از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری و سایر بخشهای مرتبط داخل و خارج استان بهره خواهیم گرفت بلکه از ظرفیت‌های سازمان بسیج علمی سپاه الغدیر استان نیز استفاده می کنیم و در این رابطه نیز از ایده‌های خوبی که منجر به محصول شود، حمایت مالی و معنوی خواهیم داشت.

وی با بیان این که مخاطبان این حمایت را جامعه نخبگانی موجود اعم از اقشار دانش‌ور جامعه‌ی دانش آموزی تا اساتید دانشگاه را در برمی‌گیرد، گفت: تاکنون ۵۸ طرح جهت درخواست پشتیبانی و تامین مالی به دبیرخانه رویداد در استان ارسال شده که در حال ارزیابی توسط کمیته داوری است.

وی گفت: علاوه بر این ۱۱۴ عنوان و نیاز نیز به دبیرخانه رویداد ارسال شده که تلاش داریم آنها را به جامعه نخبگانی جهت رفع این نیازها انتقال دهیم.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه الغدیر یزد خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت طرحها و محصولات دانش بنیانی هستیم که به کاهش و ممانعت از واردات کالا از سایر کشورها کمک کند یا منجر به کاهش رکود بازار یا به تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی که برای کشور اقتدارآفرین به ویژه در جریان تحریمهای ظالمانه از کشورمان شود و همچنین طرحها و محصولات دانش بنیانی که تعهدات فروش و بازار خوبی داشته باشند حمایت خواهیم داشت.

میرقانعی این حمایتها را در قالب پرداخت انواع تسهیلات، مشارکت در سهام و نیز ارائه مشاوره‌های فنی و مالی، عارضه یابی و کمک به بازار محصولات و حضور در نمایشگاه ها و فن بازارها ذکر کرد.

«محمد سپهر» رئیس کمیته سرمایه‌گذاری رویداد ملی «تا ثریا» در استان نیز طی سخنانی اظهار کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در دو قالب دنبال می‌شود؛ اولین روش اطلاعرسانی نیازهای فناورانه به آنهایی که توانایی رفع آن را دارند و روش دوم تامین مالی کسانی است که خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها هستند و خوشبختانه رویداد ملی «تا ثریا» بر هر دو قسم این بخش پایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که فعالان فناوری عمدتاً اهل مسائل اقتصادی و بازار نبستند لذا در صورتی که بتوانیم سرمایه‌گذاری را در آنها قرار دهیم، می‌توانند فعالیتهای موثری را در جامعه انجام دهند.

سپهر خاطرنشان کرد: البته حضور سرمایه‌گذار تنها به عنوان یک پشتیبان مالی نیست چرا که معمولاً حضور آنها در کنار فعالان حوزه دانش بنیان علاوه بر کمک به تامین مالی، یکسری منابع غیر مالی را برای فناوران به همراه دارند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان در پایان نیز با اشاره به برگزاری رویدادهای مشابه «تا ثریا» در کشور، گفت: قطعاً‌ برگزاری این رویداد موازی‌کاری با سایر رویدادها نیست چرا که خیلی از طرحها در جلب سرمایه گذار ناکام می‌مانند یا بعضاً حتی به مرحله تجاری سازی نیز نمی رسند لذا استمرار تلاش برای بیان نیازهای فناورانه اولویت‌دار و جلب سرمایه‌ها برای تبدیل به محصول شدن ایده‌های فناورانه در جهت رفع نیازهای جامعه الزامیست.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..