مدیر کل گمرک یزد:

هیچ ماده خامی از گمرک یزد صادر نمی‌شود

مدیر کل گمرک یزد با بیان این که هیچ ماده خامی از گمرک یزد صادر نمی‌شود، گفت: کالاهای صادراتی استان فرآیند تولید نسبتاً پیچیده‌ای دارند.

«محمد حسین سلمانی» با اشاره به الزام صادرکنندگان به برگشت ارزش حاصل از صادرات در چندسال اخیر، اظهار کرد: در این راستا ارزش گمرکی کاشی و سرامیک به عنوان عمده‌ترین کالای صادراتی استان بنا به درخواست تولیدکنندگان و تائید وزارت‌خانه مرتبط کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است که بالتبع بر ارزش کالاهای صادراتی یزد اثر چشمگیری دارد.

وی با بیان این که ارزش پایین کالاهای صادراتی دلیلی بر خام فروشی نیست، ادامه داد: ارزش هر متر مربع کاشی و سرامیک از ۴.۸ دلار اکنون اکثراً به یک دلار و ۱.۲۵، ۱.۷، ۲.۱۵ و ۲.۵ دلار کاهش داشته که در نتیجه آن آهنگ رشد ارزش کالاهای صادراتی استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

سلمانی از وجود ۱۷۰ کالا در سبد صادراتی استان خبر داد و افزود: عمده کالاها صادراتی استان کاشی و سرامیک، ظروف شیشه ای ، مقاطع و سازه های فولادی شامل میلگرد، پروفیل و شمش فولاد، انواع نایلون و گرانول، انواع هیدرو کربن های سبک و ترکیبات مولیبدن است که فرایند تولید نسبتا پیچیده ای نیز دارند.

مدیر کل گمرک استان در پایان اظهار کرد: در سال گذشته نیز سه میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۶۴ تن کالا به ارزش ۴۹۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۲۵ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن پنج درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..