مدیر کل دفتر توسعه پایدار وزارت جهادکشاورزی مطرح کرد؛

گردشگری کشاورزی؛ ایده‌ای نو برای معیشتی پایدار

مدیر کل دفتر توسعه پایدار و امور فنآوری وزارت جهادکشاورزی از گردشگری کشاورزی به عنوان ایده‌ای نو برای معیشتی پایدار یاد کرد و استان یزد را یکی از استان‌های پیشتاز کشور در این حوزه خواند.

«صادق توسلی زاده» در کارگروه توسعه گردشگری کشاورزی استان که در سریزد شهرستان مهریز برگزار شد، گفت: استان یزد از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده و ظرفیت زیادی برای اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی دارد.

وی افزود: گردشگری کشاورزی یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری است و از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی برای گردشگری استفاده می‌شود. اجرای این طرح علاوه بر درآمدزایی در حوزه گردشگری، می‌تواند به عنوان درآمد ثانویه‌ای برای کشاورزان محسوب شود.

مدیر کل دفتر توسعه پایدار وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: ۱۲۷ مجوز گردشگری کشاورزی در سطح کشور صادر شده که هفت مجوز آن مربوط به یزد است و از این حیث استان یزد در طرح گردشگری کشاورزی پیشتاز است.

«محمد مهدی شطرنجی» رئیس کمیته گردشگری کشاورزی استان هم گفت: سال‌ها است که گردشگری کشاورزی در سراسر دنیا وجود دارد و بالغ بر ده‌ها هزار مزرعه گردشگری در سراسر دنیا مشغول کار هستند.

وی از گردشگری خوراک و آب به عنوان مهمترین بخشهای این محور یاد کرد و ادامه داد: پرداختن به خرده مالکی شدید در اراضی روستایی و ایجاد درآمدزایی جدید برای مردم روستا از مهمترین ضروریت‌های این طرح به شمار می‌آید.

وی افزود: این طرح همچنین در جلوگیری از تغییر کاربردی زمین‌های کشاورزی نقش داشته و این زمین‌های کشاورزی در حفظ محیط زیست مؤثر است.

وی با بیان این که در این طرح کشاورز و مزرعه‌دار می‌تواند هنگام برداشت، محصولات خود را به فروش برساند، اظهار کرد: کشاورزان از طریق راه‌اندازی طرح گردشگری مزارع در روستاها می‌توانند از محل گردشگری درآمد کسب کند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مهریز، شطرنجی تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستا، مهاجرت معکوس به روستاها و تغییر کاربری اراضی خرد از مهمترین اهداف این طرح به شمار می‌آید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..