ایجاد موزه فرش‌های قدیمی و ارزشمند توسط بنیاد مستضعفان در یزد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد از ایجاد موزه فرش و یک بوستان فرهنگی تفریحی در قالب تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین شهرداری و استانداری یزد و بنیاد مستضعفان کشور خبر داد.

حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» در خصوص املاک معوض بین شهرداری و بنیاد مستضعفان گفت: برخی از سالن‌های کارخانه جنوب که در اختیار شهرداری است متأسفانه بلاتکلیف مانده، از طرفی نیز شهر یزد به سرانه‌های تفریحی، فرهنگی و رفاهی نیاز دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تفاهم نامه‌ای سه جانبه توسط شهرداری، استانداری و بنیاد مستضعفان منعقد شود که با موافقت شورای اسلامی شهر یزد یکی از سالن های هفت هزار متری این کارخانه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد که بنیاد با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، برای موزه فرش‌های قدیمی و ارزشمند مهیا کند.

وی در ادامه گفت: در مقابل این تفاهم‌نامه، زمینی به وسعت بیش از یک هکتار از اراضی که در تملک بنیاد است برای ایجاد یک بوستان شهری در اختیار شهرداری یزد قرار می گیرد تا شهرداری با ایجاد بوستان بتواند سرانه تفریحی، رفاهی و فرهنگی شهر یزد را توسعه دهد، همچنین در همین راستا مبلغ ۵۰ میلیارد از سوی استاندار محترم جهت ایجاد مرکز شتابدهی فرهنگی اختصاص یابد.

حیدری افزود: عوارض کسری فضای باز از ساختمان‌های احداثی سال ۱۴۰۱ و اصلاح هندسی میدان امام علی(ع) از دیگر موضوعات مورد طرح در جلسه علنی شورا بود که جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر، وی ادامه داد: همچنین شورای شهر یزد، میزبان اعضای شورای شهر طرقبه بود که این سفر در راستای بازدید از بافت تاریخی یزد انجام شد.

به گفته این عضو شورای شهر یزد، باتوجه به این که شهر میراث جهانی یزد در حفظ آثار تاریخی منسجم خود، موفق بوده است می تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرهای قدیمی کشور باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..