مدیر کل ورزش و جوانان یزد اعلام کرد؛

برگزاری ۹۰۰ برنامه در یزد به مناسبت هفته تربیت بدنی

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد ضمن اعلام شعار هفته تربیت بدنی با عنوان «ورزش، حال خوب و ایران قوی»، از برگزاری قریب به ۹۰۰ برنامه در این هفته خبر داد.

«علیرضا پورسلمان» ضمن اعلام این خبر، فرهنگ‌سازی ورزش و جلب مشارکت آحاد مردم برای همراهی در برنامه‌های ورزشی را از مهمترین اهداف این اداره کل برشمرد.

وی بیان کرد: هفته تربیت‌بدنی از ۲۶ مهرماه آغاز شده و تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت که در این هفته اداره ‌کل ورزش و جوانان استان، همگام با سراسر کشور اجرای برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد تا بتواند سهمی ارزنده در ترویج ورزش در جامعه داشته باشد.

پورسلمان با یادآوری این که قرار است متناسب با نام‌گذاری روزهای هفته تربیت‌بدنی، برنامه‌های متنوعی در این رابطه برگزار شود، اظهار کرد: «ورزش، پویایی جامعه، باشگاه‌داری، مسیر نشاط ورزش»، «مشارکت اجتماعی، دسترسی آسان»، «ورزش، اعتلای فرهنگ، اعتلای روح و منش پهلوانی، خیرین ورزش یار» از جمله شعار سه روز اول این هفته به‌شمار می‌رود.

وی افزود: «ورزش، انس با طبیعت، بازی‌های بومی و محلی، سنتی و آئینی»، «ورزش، نشان افتخار، غرور ملی، اتحاد و همبستگی»، «ورزش، خانواده، بانوان، شور و زندگی» و «ورزش، آگاهی، سواد حرکتی، توانمندی جانبازان و معلولین، پیوند نسل‌ها» از دیگر شعارهای این هفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا ، دیدار با خانواده معزز شهدای ورزشکار ، دیدار با ائمه جمعه و تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان انجام خواهد شد.

پورسلمان ادامه داد: افتتاح چندین طرح ورزشی و همچنین برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزشی در رشته های فوتبال، شطرنج، همگانی، ووشو ، ژیمناستیک، والیبال، تنیس روی میز، رزمی، تکواندو، بسکتبال، شنا، کشتی، دوچرخه سواری، بومی و محلی، کاراته، اسکیت، دوومیدانی، ورزش‌های روستایی و عشایری، قایقرانی‌، بدمینتون ، جودو و کوهپیمایی، همایش‌های دوچرخه سواری ، پیاده روی ، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی از جمله جشنواره بادبادکها، جشنواره ورزشی و بازی های بومی ، محلی جشنواره ورزش های روستایی،جشنواره ورزشی کارمندان، برگزاری مراسم ورزش صبحگاهی در مدارس و غیره از دیگر برنامه های این هفته به شمار می آید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان اضافه کرد: توجه ویژه به ورزش‌های همگانی در روستاها از دیگر محورهای فعالیت اداره‌های ورزش و جوانان در استان طی هفته تربیت بدنی خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..