برگزاری سمینار مبانی جهانی پزشکی بالینی و اصول مدیریت بیماران بدحال در یزد

سمینار دو روزه‌ی مبانی جهانی پزشکی بالینی و اصول مدیریت بیماران بدحال و بیمار باردار ناپایدار با همکاری بیمارستان دکتر مجیبیان و دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

دکتر «سعید پاکدل» رئیس بیمارستان دکتر مجیبیان یزد در این رابطه اظهار کرد: پیشرفتهای روزافزون علم پزشکی و دستیابی به ابزارهای تشخیص آزمایشگاهی، تصویربرداری و غیره، پزشکان را با انبوهی از داده ها روبرو کرده که در بسیاری از موارد راهگشای تشخیص و درمان بوده‌اند اما همین حجم بالای داده‌ها بخصوص در موارد حیاتی که جان بیمار به کوچکترین تصمیمات در ثانیه‌ها و دقایق وابسته است می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: از طرفی تلاش های متخصصان در طراحی ربات‌ها و نیز توسعه هوش مصنوعی برای اتخاذ تصمیمات بالینی نیز نتایج چشمگیری به دنبال نداشته است چرا که مهمترین عامل در فرایند درمان، درک صحیح و مبتنی بر شواهد بالینی توسط پزشک معالج است و در همین راستا توسعه توانایی پزشکان در طبقه بندی داده های کلینکی و پارا کلینکی و تحلیل علمی یافته ها برای اتخاذ تصمیمات درست و به موقع سنگ بنای آموزش پزشکی پیشرو محسوب می شود.

رئیس بیمارستان دکتر مجیبیان خاطرنشان کرد: مسائل فوق در مراقبت از مادر باردار بدحال در شرایطی که سیاست نظام در جهت افزایش جمعیت می‌باشد، اهمیت مضاعف یافته است لذا بیمارستان دکتر مجیبیان یزد پیشنهاد و اقدامات لازم را برای برگزاری چنین سمیناری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید صدوقی بعمل آورده است.

به گفته وی، در این برنامه‌ی دو روزه دکتر «صلاح الدین محمودی آذر» متخصص داخلی و فلوشیپ مراقبتهای ویژه دانشگاه کلگری و عضو کالج رویال پزشکان و جراحان کانادا که یکی از اعضا نویسندگان گاید لاین‌های مراقبت بیماران بدحال در آمریکای شمالی محسوی می‌شود و نیز دکتر «محمدحسین جراح زاده» متخصص بیهوشی و فلوشیپ مراقبتهای ویژه و دانشیار دانشگاه سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است که اکثریت رشته‌های پزشکی اعم از زنان، داخلی، هوشبری، طب اورژانس، گروه های تخصصی جراحی و نیز پزشکان عمومی و گروه های پرستاری و مامایی و پیراپزشکی مخاطب این سمینار هستند و شرکت در آن حائز امتیاز بازآموزی خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..