جزئیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی جزئیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: لایحه دو فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با عدد بسیار بالای نمایندگان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه لایحه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است، افزود: احتمال بروز تغییرات در این لایحه وجود دارد و به طور قاطع نمی‌توان گفت که همین لایحه اجرا می‌شود. پیشنهاد‌های نمایندگان روی این لایحه انجام خواهد شد و پیشنهاد‌ها در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود.

نماینده یزد و اشکذر درباره جزئیات این لایحه اظهار داشت: ضریب امتیاز برای کارمندان مشمول قانون خدمات کشوری ۳ هزار امتیاز خواهد بود و معادل ریالی ۲۱۰ امتیاز برای اعضای هیئت علمی و قضات با عنوان متناسب سازی حقوق و به صورت ثابت در احکام کارگزینی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به مستمری همه بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکات صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی افزوده می‌شود.

جوکار تصریح کرد: ۵ درصد از محل ۷۰ هزار میلیارد ناشی از تغییر زمان اجرای قانون و از ۵ تا ۱۰ درصد از محل سهام سهم الشرکه و اموال اختصاصی به حقوق و مستمری مشمولان این بند اضافه خواهد شد.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی کمک هزینه اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله مندی خبر داد و گفت: مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و به دولت اجازه داده شده اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های جرایی در سال ۱۴۰۱ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

نماینده یزد و اشکذر خاطرنشان ساخت: کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و مشمولان ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران حداقل به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

جوکار افزود: برای معلمان طرح مهرآفرین که مشمول قانون رتبه بندی معلمان نبودند، نیازی به آزمون نیست و کد شناسه و مستخدم به آنان اختصاص می‌یابد و طرح رتبه بندی برای آنان اعمال می‌شود.

وی حداقل مبلغ حکم کارگزینی کارکنان دولت را ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: افزایش حقوق از اول مهرماه ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..