در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها در دانشگاه یزد

رئیس دانشگاه یزد از برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

«عباس کلانتری»، در نشست خبری همایش دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور، در جمع اصحاب رسانه گفت: نخستین همایش دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور به میزبانی دانشگاه با شعار «گام دوم گام آمادگی برای ظهور» به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش به صورت بین المللی با حضور پژوهشگران کشورهای مختلف و همچنین تعدادی از دانشجویان و دبیران دانشگاه جامعه المصطفی و دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

عباس کلانتری گفت: کانون‌های مهدویت به عنوان تشکلی فعال در سطح دانشگاه ها هستند که این همایش می‌تواند شناخت خوبی از کانون به دانشجویان و دانشگاه ها ارائه کند.

رئیس دانشگاه با بیان این که این همایش در روزهای ۲۷ و ۲۸ مهرماه ماه با حضور ۴۵۰ نفر از کارشناسان فرهنگی و دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: این همایش با حضور سخنرانان کشوری و استانی در قالب محورهای؛ دانشگاه و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، تمدن سازی اسلامی و رسالت های دانشگاه، انقلاب اسلامی و زمینه سازی ظهور برگزار می‌شود.

برگزاری همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها در دانشگاه یزد

«محمد علی کریمی» دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت نیز در این نشست گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مشخص شده که باید گام ظهور برای همه تبیین شود و لذا دانشگاهها یکی از بهترین مراکزی است که در این زمینه می تواند فعالیت کند و ایجاد تمدن اسلامی یکی از وظایف گام دوم است.

وی ضمن تاکید بر اینکه احساس شد جامعه دانشگاهی ما نیاز دارد که این موارد بیشتر تبیین شود و با نحوه محقق شدن و آسیب ها بیشتر آشنا شوند و گامهای اساسی در این مسیر برداشته شود افزود: کمیته های مختلف و دبیرخانه اجلاس تشکیل شده و چهار ماه است که در حال فعالیت هستند و برای اولین بار در سطح کشور است که اجتماع دبیران کانون های مهدویت را داریم.

دبیر مجمع اندیشه راهبردی مهدویت گفت: حجج اسلام پناهیان و صدیقی، زاهدی رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر علوم، معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری از مهمانان داخل کشور و ۹ نفر از ملیت کشورهای عمدتا محور مقاومت نیز بعنوان سخنران دعوت شده‌اند و عصرها نیز میزگرد بین المللی برگزار خواهد شد.

 

«محسن رفیعی» معاون فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست گفت: ایجاد هم اندیشی بین دانشجویان و استفاده از تجارب و نظرات اساتید خبره در امر مهدویت و همچنین معرفی الگوهای موفق از اهداف برگزاری این همایش در دانشگاه یزد است.

 

«حمید مطهری» مدیر فرهنگی دانشگاه یزد نیز در پایان این نشست افزود: مخاطبان این همایش دبیران کانون های مهدویت کشور هستند و بیش از دو سال و نیم دوران کرونا باعث شد این کانون ها از یکدیگر جدا شوند و لذا برگزاری این همایش نقش مهمی در پویایی مجدد کانون ها و تشکل ها دارد و بیش از ۱۵ کانون نیز در دانشگاه یزد فعالیت دارند و برگزاری این همایش ها نقش مهمی در پویایی دانشگاه و دانشجویان دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..