ایجاد روگذر؛ تصمیم نهایی شورایی‌ها برای ترافیک یکی از سه تقاطع پرتردد یزد

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد ار تصویب ایجاد میدان روگذر در تقاطع محمودآباد با توجه به تردد بالای این تقاطع در این کمیسیون و شورای اسلامی شهر خبر داد.

«محمدعلی اعتباری» در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: تقاطع محمود آباد یکی از سه تقاطع اصلی و پر تردد شهر یزد است که شهروندان در آن با ترافیک شدیدی روبرو هستند، به خصوص در مسیرهای گردشی این تقاطع با مشکل زیادی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع این معضل حدود ۲۰ طرح ارائه شده است، گفت: با در نظر گرفتن اینکه شهر یزد تاریخی هست و باید افق دید شهر رعایت شود، همچنین انتهای رودخانه یزد نیز از این سمت عبور کرده لذا در اجرای طرح، باید کانالی حفر شود که آب‌های سطحی که از سطح شهر جمع و وارد رودخانه شده و به این تقاطع منتقل می‌شود، به سوی دروازه قرآن خارج شود، ایجاد میدان روگذر در این تقاطع مطرح شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای شهر در خصوص طراحی این میدان نیز افزود: با بررسی جوانب قرار شد که میدان روگذر با سه خط عبور و قطر ۴۶ متر در این مکان ایجاد شود.

به گفته اعتباری، در این طرح رفت و آمدهای گردشی به سمت خیابان های وکیل، انقلاب، شعرباف و استقلال از طریق میدان بالا، و رفت و آمدهای مستقیم بلوار جمهوری به صورت همسطح انجام می‌شود تا شهروندان با ترافیک مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در این طرح نیاز به تملک و آزادسازی نیست و تاسیسات شهری مثل مخابرات، گاز و فاضلاب جابجا نخواهد شد، نسبت به بقیه طرح‌ها کم هزینه‌تر و سریع‌تر بوده و همچنین درختان بسیار کمتری قطع خواهد شد.

اعتباری در پایان راجع به میدان امام علی(ع) نیز گفت: در چند سوی میدان امام علی(ع)، دور برگردان وجود ندارد که در کمیسیون عمران مصوب شد، دور برگردان برای این میدان نیز طراحی شود. همچنین قرار است از سمت میدان حضرت ابوالفضل، دو خط عبور خیابان جانباز وارد زیر گذر امام علی(ع) شده و از خروجی موجود به سمت میدان مدرسی خارج شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..