مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تاکید کرد؛

حفظ کرامت انسانی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف کار/هیچ فرقی بین حق کارگر و کارفرما نیست

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تاکید بر حفظ کرامت انسانی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان، گفت: جلسات مراجع حل اختلاف کار استان با پیوست آموزشی و هدفمند برگزار شود.

«محمدرضا فلاحتی» در گردهمایی اعضای مراجع حل اختلاف کار استان با اشاره به اینکه مراجع حل اختلاف کار قضایی می‌کنند، گفت: اصل قضیه قضاوت، احقاق حق است که اعضا با صدور رای در این راستا گام بر می‌دارند و این احقاق حق می‌تواند از جانب کارگر یا کارفرما باشد.

وی با بیان این که مسئولیت اعضا مراجع، بسیار سنگین است چرا که بحث حق الناس در میان هست، گفت: حق الناس می‌تواند حق کارگر یا کارفرما باشد و هیچ فرقی نمی‌کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کلیه بخش‌نامه‌های قانونی و مقررات که کنار بگذاریم، همه متشرع و اهل استان دارالعباده هستیم و از جنبه اخلاقی و شرعی اگر به قضیه رسیدگی‌ها و صدور آراء نگاه کنیم، مسئولیت خطیری بر عهده ماست پس باید برای جلسات وقت بگذاریم، پرونده‌ها را با دقت مطالعه و مورد بررسی قرار دهیم و تمام جوانب را بسنجیم.

وی ادامه داد: ماموران تحقیق باید با حساسیت کار خود را دنبال کنند و مستنداتی که هیأت از آنها خواسته است را تا حتی امکان فراهم نمایند تا با همراهی نمایندگان کارفرما و کارگر رای مستدل و متقنی صادر شود.

این مسئول استانی تصریح کرد: کلیه جلساتی که برگزار می‌کنیم باید پیوست آموزشی داشته باشد و حقوق کار، قانون کار و آیین دادرسی کار باید آموزش داده شود، حتی اگر برای اعضا، تکرار مکررات باشد باید یادآوری قوانین و بحث در مورد آنها لازم هست.

وی با اشاره به برخی از پرونده‌های خاص که باید به طور ویژه و در اسرع وقت رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان رسیدگی در برخی پرونده‌های باعث می‌شود که کارگر یا کارفرما زیان ببینند.

فلاحتی خواستار حفظ کرامت انسانی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان نیز شد و تاکید کرد: مسئول رسیدگی نباید بین کارگر و کارفرما در رفتار تبعیض قائل شود بلکه باید عدالت در رفتار و گفتار رعایت شود و همان شأنی که باید برای کارفرما قائل باشیم، همان شأن را نیز باید برای کارگر مد نظر بگیریم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..