رئیس شورای شهر یزد تاکید کرد؛

خانه و مدرسه دو رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن تبریک روز جهانی نابینایان و تاکید بر مناسب سازی معابر در راستای رضایت معلولین و نابینایان، هفته پیوند اولیاء و مربیان را فرصتی برای استحکام خانه و مدرسه به عنوان دو رکن اصلی و جدی نظام تعلیم و تربیت خواند.

«عزیزالله سیفی» در جلسه هشتاد و نهم علنی شورای اسلامی ضمن گرامیداشت شهادت شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، روز جهانی نابینایان تحت عنوان عصای سفید را نیز تبریک گفت و افزود: بینایی یکی از حواس پنج گانه که اهمیت بسیار زیادی در زندگی روزمره دارد و حس بینایی جز تاثیر گذار ترین حواس است.

وی افزود: البته اگرچه گاهی خداوند یک حسی را از فردی می‌گیرد ولی حس‌های دیگر را قوی می‌سازد لذا نابینایان با وجود این که از نعمت چشم محروم هستند اما هوش و شنوایی بسیار قوی دارند.

سیفی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در شهر در این راستا باید انجام شود مناسب‌سازی محیط برای رفت و آمد معلولان و نابینایان است و امید است تسریع در آماده‌سازی معابر برای معلولان، رضایت آنها را از شهر به همراه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد همچنین آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان را تبریک گفت و مطرح کرد: این هفته فرصتی است برای استحکام خانه و مدرسه چرا که دو رکن اصلی و جدی نظام تعلیم و تربیت، خانه و مدرسه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط خانه و مدرسه مستحکم‌تر شود نظام تربیتی و تعلیم رو به رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

سیفی در پایان خاطرنشان کرد: در مراسم اولیا و مربیان باید به دنبال گسترش آموزش، پرورش و فرهنگ در بین دانش آموزان باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..