مراجعه ۱۷۰۰ سیل زده برای دریافت خسارات ناشی از سیل در یزد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد: بالغ بر پنج هزار واحد مسکونی در سیل اخیر استان یزد دچار آسیب شدند که از این تعداد بیش از ۱۷۰۰ نفر برای پیگیری خسارت خود مراجعه کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز ، فرحبخش با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان ستاد معین بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در استان یزد فعالیت می‌کند، افزود:بالغ بر ۵ هزار واحد مسکونی در استان در سیل اخیر دچار آسیب شدند که از این تعداد بیش از ۱۷۰۰ نفر برای پیگیری خسارت خود مراجعه کرده اند.

فرحبخش افزود:از مجموع ۳۴۰ موردی هم که برای دریافت ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده اند، تاکنون ۲۰۰ نفر از خسارت دیدگان این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی گفت:بیش از ۵۲۰ واحد مسکونی نیز نیازمند بازسازی کامل است که برای ۲۷۲ واحد از این تعداد پرونده تشکیل شده و بزودی کار ساخت با مشارکت خیران آغاز خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد تاکید کرد:افرادی که منازل آن‌ها نیازمند ساخت کامل است باید برای دریافت پروانه ساخت هر چه زودتر اقدام کنند.

در مردادماه سالجاری با فعالیت سامانه بارشی مانسون سیل در برخی مناطق استان یزد موجب تخریب منازل و آسیب دیدن معابر و راه‌ها شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..