بهره‌برداری کامل از راه‌آهن یزد – اقلید در دهه فجر امسال

استانداریزد از عزم جدی برای بهره‌برداری کامل از طرح راه آهن یزد - اقلید تا دهه فجر سالجاری و تحویل آن به عنوان هدیه بزرگ عمرانی به مردم استان خبر داد.

«مهران فاطمی» در نشست مشترک با قائم مقام، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران کل معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور که پیرامون مسائل مربوط به این طرح ریلی بزرگ در کشورمان برگزار شد، راه آهن یزد_اقلید را یکی از ابرطرحهای مهم زیرساختی استان خواند.

وی گفت: عزم جدی استان بر تکمیل این طرح تا دهه فجر سالجاری و تحویل آن به عنوان هدیه بزرگ عمرانی به مردم استان است.

استاندار در ادامه به تبیین ضرورت لحاظ پیوست های فرهنگی و اجتماعی طرح‌های حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: طرح راه‌آهن یزد – اقلید دارای ابعاد بسیار گسترده عمرانی، اقتصادی و اجتماعی است و بهره برداری از آن، رضایتمندی بسیار خوبی را ایجاد می کند.

فاطمی خاطرنشان کرد: در راستای تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تسریع در فرآیند بهره برداری کامل طرح مذکور، پیگیری‌های لازم با مسئولان کشوری به صورت مکاتبه‌ای و حضوری انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ این طرح ملی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، بیش از یکسال قبل همزمان با عید غدیر و در آخرین ماه‌های عمر دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گرفت و مقرر بود در سال اول بهره برداری قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را داشته باشد که البته محقق نشد.

با این وجود مهمترین هدف این طرح که ۲۴۵ کیلومتر از طول مسیر آن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد، جابجایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان ذکر شده و از این حیث که با اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور حتی موجب کاهش مسیر ریلی شیراز تا مشهد به میزان را ۳۱۱ کیلومتر می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..