حمایت قانونی برای همه یکسان است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد: رعایت حقوق شهروندی تضمین کننده توسعه کشور است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا عرشیان گفت: بر اساس اصل ۲۰ قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردار هستند.

وی افزود: مقوله حقوق شهروندی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن پرداخته شده، از جمله عناصر تشکیل دهنده وحدت و همبستگی است که باید با محوریت ارزش‌های اسلامی در دستور کار اقشار مختلف جامعه و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

عرشیان با اشاره به اصل ۱۹ قانون اساسی اظهار داشت: در این اصل قانون آمده هر کس در جامعه متناسب با شرایطی که دارد باید حقوق خود را دریافت و نسبت به دیگر شهروندان مسئول است.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل ۲۰ قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان به اصل ۲۱ قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: در این اصل، دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین کند.

وی گفت: ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی، حمایت مادران خصوصا در دوران بارداری و حضانت فرزند و حمایت از کودکان بی‌سرپرست، ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده، ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست و اعطای قیمومت فرزندان به مادران شایسته در راستای غبطه آن‌ها در صورت نبودن، ولی شرعی از جمله موارد مشخص شده در قانون برای رعایت حقوق زنان در جامعه اسلامی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..