مدیرکل پست یزد خبر داد؛

خدمت رسانی تعداد ۱۹۶ واحد پستی در استان یزد/حمایت از دانش‌بنیانهای فعال در حوزه پست

مدیر کل پست استان یزد با اشاره به اهمیت ارتباطات و دسترسی سریع مردم برای ارسال و دریافت مرسوله های پستی، گفت: تعداد ۱۹۶ واحد پستی درسطح شهر و روستاهای استان یزد خدمت رسانی می کنند.

«علی محمد رحمانی پور»  اظهار کرد: پست بوجود آمده برای برطرف کردن نیازهای ارتباطی فیزیکی مردم و جامعه و برای هر ارتباط در فضای مجازی و الکترونیکی که نیاز به ارتباط فیزیکی باشد، توسط پست قابل انجام هست و این ارتباطات می تواند بین مردم با مردم، مردم با سازمان، سازمان با سازمان و سازمان با مردم باشد.

وی افزود: اداره کل پست استان یزد ظرفیت ها و توانمندی های زیادی را فراهم کرده تا این ارتباطات سریع تر فراهم شود.

مدیر کل پست استان گفت: در زمان کرونا که استفاده از فضای مجازی رونق و توسعه بیشتری گرفت پست نیز سرویس تجارت الکترونیک را توسعه داد و بر اساس آن بسیاری از کسب و کارها و تولیدی ها از طریق پست، تبادل کالا و خرید وفروش خود را انجام می دهند و دغدغه بین فروشنده و خریدار درخصوص تحویل کالا و دریافت وجه از خریداران از طریق پست حل شده است.
رحمانی پور گفت: در زمان کرونا حجم ارسال و دریافت بسته های پستی ما تقریبا نزدیک به ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در استان یزد ۱۹۴ نفر پرسنل دولتی، ۷۰ نفر پرسنل شرکتی و بیش از ۲۰۰ نفر نیز غیر مستقیم از طریق بخش خصوصی شامل دفاتر روستایی، دفاتر خدماتی پیشخوان دولت و نمایندگی های پستی با ما کار می کنند.

مدیر کل پست استان گفت: تعداد واحدهای پستی که در حال حاضر خدمات رسانی می کنند ۱۹۶ واحد پستی است که ۱۷ مورد دولتی و مابقی غیر دولتی هستند و به جرات می توان گفت که یکی از دستگاه های پیشرو در واگذاری خدمات بخش خصوصی پست بوده است و ۹۱ درصد واحدهای پستی ما از طریق دفاتر خصوصی انجام می شود.

رحمانی پور گفت: ۳۹ مورد خطوط پستی هم اکنون کار ارسال پست از مرکز استان به سایر استان ها ، شهرستان های تابعه و حتی به روستاها را انجام می دهند و هر روز از مرکز استان به شهرستان ها پست ارسال می شود.

وی افزود: طرح‌های در دست اقدام ما شامل مدیریت نشانی مکان محور یا جی نف است که بر اساس آن تمامی آدرس ها استانداردسازی می شوند و کلیه دستگاه های اجرایی از یک آدرس استاندارد برای مشترک خود استفاده می کنند.

مدیرکل پست استان گفت: طرح دوم ما نیز ایجاد ساختمان پست اشکذر است که تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در دهه فجر به بهره برداری برسانیم.

رحمانی پور بیان کرد: یکی از اقدامات پست استان ، راه اندازی مرکز نوآوری تحت عنوان مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته بوده که هدف اصلی آن حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه در حوزه های تخصصی پست است.

وی افزود: هر شرکت استارتاپ و دانش بنیانی که علاقه مند به فعالیت در حوزه پست باشد می تواند به این مرکز مراجعه کند و طرح های مورد تایید را حمایت می کنیم.

مدیر کل پست استان گفت: باتوجه به بالا بودن تعداد واحدهای پستی استان درسطح شهر و روستاها و دسترسی سریع و آسان مردم به واحدهای پستی ، ارائه خدمات نیابتی دستگاه های اجرایی را در دست اقدام داریم و در حال حاضر با انعقاد ۱۵۰ قرارداد با دستگاه های اجرایی ، برخی از خدمات خود به مردم را از طریق پست انجام می دهند که باعث کاهش و حذف سفرهای غیر ضروری ، کاهش هزینه های تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه مردم شده است.

وی افزود: درپاسخ به یکی از مشکلات برخی دستگاه های اجرایی مانند بانک ها که در خصوص احراز نشانی مشتریان و مراجعه کنندگان خود دارند، سرویس احراز نشانی راه اندازی شده که مشتری با مراجعه به gnaf.post.ir درخواست خود را ثبت می کند و مامور پست نیز با مراجعه به آدرس، این احراز را انجام می دهد.

مدیر کل پست استان گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار مرسوله وارد استان و توزیع شده و تقریبا در روز ۱۲ هزار مرسوله وارد استان می شود که همکاران نامه رسان ما میانگین ۱۲۵ مکان در روز مراجعه دارند و این نشان دهنده نقش هر نامه رسان در کاهش سفر و رفت وآمدها در سطح شهر است.

رحمانی پور بیان کرد: ۱۷ مهر به عنوان روزجهانی پست نام گذاری شده و هدف از ان نیز توجه و آشنایی بیشتر آحاد جامعه با خدمات پستی و نقش پست در توسعه امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شرکت ها است.

وی افزود: یکی از درخواست های عمومی مردم ارسال سریع محموله است که سرویس ویژه راه اندازی شده و سرعت در آن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل پست استان در پایان بیان کرد: هر شخص حقیقی یا حقوقی بخواهد درزمینه ارائه خدمات پستی(قبول تا توزیع ) فعالیت داشته باشد، باید قبل از هر اقدامی ، مجوزهای لازم را از شرکت ملی پست اخذ نماید درغیراینصورت، تخلف محسوب و موضوع از طریق مراجع ذیصلاح ، قابل پیگیری خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..