برگزاری جشنواره غذای سالم برای دانش آموزان بافقی

جشنواره و نمایشگاه عکس و نقاشی با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با حضور جمعی از دانش آموزان بافقی در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در هنگام بازدید از این نمایشگاه، وظایف این سازمان را برای مسئولین بافق یادآور شد و گفت: برگزاری اینگونه برنامه‌ها باعث می‌شود تا از همان سنین کودکی علاوه بر درک کار دامپزشکی، تفاوت بین یک فرآورده خام دامی سالم از ناسالم را تشخیص دهند.

وی در این جشنواره گفت: بخشی از فعالیت سازمان دامپزشکی به سلامت جامعه بر می‌گردد تا با نظارت‌هایی که در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه انجام می‌شود، در نهایت یک فرآورده سالم، به دست مردم برسد.

 

فاتحی‌نیا افزود: بخش دیگر خدمات ما، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی از جمله بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است که با عملیات‌هایی مانند تست، کشتار دام و واکسیناسیون، انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: آشنایی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان با وظایف دامپزشکی برای تأمین بهداشت و سلامت جامعه در مدارس، از جمله کار‌های مهمی است که باید در سطح استان انجام شود.

 

قصه گویی، پخش کلیپ، سخنرانی و دملمه خوانی از برنامه‌های دیگر این جشنواره بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..