نماینده مردم یزد:

روستاها در برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه است

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به توجه ویژه به روستاها در برنامه هفتم توسعه، گفت: همه دستگاه‌ها و شرکت ها با دهیاران و شورای اسلامی روستاها هماهنگ باشند.

«محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای اسلامی روستای فهرج که در راستای بررسی مشکلات این منطقه در دفتر نماینده حضور پیدا کردند، گفت: اگر بتوانیم روستاها را از نظر جمعیت در سطح قابل قبولی نگه داریم، کار عمده‌ای در راستای زنده ماندن روستاها کرده‌ایم و در غیر این صورت در آینده وضعیت بدتری در روستاها خواهیم داشت.

وی افزود: رونق اشتغال و کسب و کار در گروی آماده سازی زیرساخت های لازم در روستاهاست و اگر این کار شکل نگیرد انتظار راه اندازی و ایجاد اشتغال در روستاها نمی توان داشت.

وی اضافه کرد: شرکت های خدمات رسان باید به این مسئله توجه داشته باشند که ضرورت های پایه و اساسی روستاها تامین شود و این مسئله هم پشتوانه قانونی محکم دارد و هم اینکه دولت به جد دنبال این موضوع باید باشد.

جوکار عنوان کرد: اگر متولی روستا را شورا و دهیار بدانیم، همه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید با این مجموعه ها هماهنگ و همراه باشند، چون شورا و دهیاری اشراف بر روستاها و دهیاری‌ها دارند و اگر قرار بر این باشد که هر مجموعه ای به هر شکل و بدون هدف و برنامه ریزی اقدامی در روستا انجام دهد، یقینا شاهد آشفتگی در این مناطق خواهیم بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم و به طور حتم در سیاست های کلی توجه به روستاها توسط رهبر معظم انقلاب شده است و انشاالله دولت نیز در بحث کارشناسی در احکامی که مرتبط با روستا و حمایت از روستاها بوده، پیشنهادات خود را در لایحه برنامه هفتم به مجلس ارائه دهد و مجلس هم حمایت خواهد کرد و توجه لازم را به مناطق روستایی کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی متولی روستاها جهادسازندگی بود که متاسفانه آن را حذف کردند، افزود: امیدوارم جهادسازندگی در روستاها احیا و شاهد فعالیت های عمرانی در این مناطق باشیم.

جوکار در پایان با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن طرح هادی روستاها را در اولویت اول خود قرار دهد، اظهار کرد: اگر طرح نیاز به اصلاح دارد یا در جایی وجود ندارد، این کار در اولویت اول باشد زیرا طرح هادی نقشه راه روستاها محسوب می شود و توسعه استان در گروی آن است و امکانات و سرمایه گذاری در برخی از بازارهای کسب و کار در روستاها را به واسطه این طرح می توان دنبال کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..