با حضور استاندار در جمع کودکان یزدی برگزار شد؛

افتتاح مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون پرورش فکری یزد

استاندار یزد ضمن حضور در ویژه‌برنامه «کودک، نشاط و خلاقیت» که در قالب ۱۳ کارگاه فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی با هدف شناساندن فعالیت‌های خلاقانه کانون برگزار شد، مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون پرورش فکری استان را نیز افتتاح کرد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور بیش از ۵۰۰ کودک در این کارگاه‌ها در محل پارک شعر و ادب یزد همزمان با هفته ملی کودک برگزار شد، کارگاه‌های ادبی شاهنامه‌خوانی، نوشتن خلاق، حافظ‌خوانی، شعرسرایی خلاق و خوانش متون با اجرای طرح‌های ادبی خیال‌انگیز، کودکان حاضر را به انجام فعالیت ادبی دعوت کردند.

کارگاه‌های دیگر این ویژه‌برنامه شامل بازی‌های قرآنی، کارگاه کاردستی ، ماسک‌سازی، کاغذوتا و کاغذوتا ویژه بازی‌های نمایشی خلاق و غرفه‌های هنری چون نقاشی خلاق، سفال‌گری و نقاشی روی ظروف سفالی و عکاسی بود.

 

استاندار یزد و هیئت همراه از کارگاه‌های حاضر در این نمایشگاه بازدید کردند و مربیان هرکدام در خصوص فعالیت‌های انجام شده در غرفه‌ها به بازدیدکنندگان توضیح دادند.

در حاشیه این ویژه‌برنامه «محمد مهدی فنایی» خیّر کانونی قول خرید یک دستگاه خودرو برای کانون پرورش فکری استان را داد و استاندار نیز از اهدا مبلغی به همان میزان به کانون خبر داد.

 

فاطمی استاندار یزد در ادامه این مراسم مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون را افتتاح کرد که طی این مراسم «عالیه قوامی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص هدف از راه‌اندازی این مرکز گفت: مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون با هدف ارتقاء سطح فعالیت‌های خلاقانه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این مرکز تخصصی در پنج بخش شامل کاردستی‌های خلاق و آموزش براساس آن‌ها، فروش وسایل لازم برای تهیه بسته‌های کاردستی ویژه اعضا و دانش‌آموزان و کلیه علاقه‌مندان و آموزش و فروش اسباب‌بازی‌های بومی محلی فعال خواهد بود.

البته در کنار افتتاح این مرکز با مشارکت میراث فرهنگی استان، غرفه‌های مختلف صنایع دستی با حضور هنرمندان متخصص هر رشته و با هدف احیای صنایع و هنرهای دستی یزد دایر شده بود.

 

استاندار در بخش دیگری از ویژه‌برنامه «کودک، نشاط و خلاقیت» پای صحبتها و مطالبات اعضای کانون به نمایندگی از کودکان استان نشست که در این نشست نیز «عالیه قوامی» مدیر کل کانون طی ارائه گزارشی، هفته ملی کودک را زمان مناسبی برای مطالبه کودکان از حقوق قانونی خود دانست.

تخصیص بودجه خاص برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان، اعتماد به کانون برای گسترش فرهنگ سازی در زمینه مشکلات استان مثل کم آبی، آلودگی هوا، شهرسازی و ترافیک شهری، گسترش مراکز فرهنگی هنری سطح شهر یزد و استان و اختصاص بودجه برای راه‌اندازی طرح های نیمه تمام کانون استان و تخصیص درآمد کارخانه‌های تولیدی به فعالیت‌های ویژه کودکان از جمله مطالبات اعضای کانون در این نشست بود.

«مهران فاطمی» استاندار نیز در این نشست ضمن خرسندی از دیدار اعضاء، از جمع کودکان و نوجوانان حاضر خواست تا روز ۲۱ مهرماه میهمان استاندار و مسئولان شهر باشند و دغدغه‌های خود را عنوان کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..