یزد مواد اولیه صنعت سرامیک بلاروس را تامین می‌کند

نشست مشترک رئیس خانه صمت استان یزد با هیات اقتصادی کشور بلاروس برگزار و در این نشست، تفاهمات لازم در خصوص صادرات مواد اولیه صنعت کاشی و سرامیک به کشور بلاروس صورت گرفت.

«سید علی اکبر کلانتر» رئیس خانه صمت استان یزد در دیار با این هیات اقتصادی از کشور بلاروس که با حضور مدیرعامل مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران برگزار شد، در خصوص تفاهمات صورت گرفته در این نشست گفت: با توجه به روابط اقتصادی کشور بلاروس با اوکراین و شرایط خاص جنگی منطقه و نبود امکان تامین مواد اولیه صنایع بلاروس خصوصا در حوزه کاشی و سرامیک، با رایزنی های صورت گرفته تفاهم شد استان یزد تامین کننده بخش قابل توجهی از این مواد اولیه باشد.

وی افزود: نهایی شدن این تصمیم از سوی تامین کنندگان ایرانی، منوط به ارائه اطلاعات بیشتر از سوی این کشور است.

رئیس خانه صمت ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد یک تیم اقتصادی و فنی ایرانی جهت بررسی های بیشتر تا نهایی شدن روند صادرات مواد اولیه ، در اولین فرصت به آن کشور اعزام گردد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی خانه صمت استان یزد،‌ کلانتر ابراز امیدواری کرد که با توجه به مذاکرات صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد همکاری فعالین اقتصادی دو کشور جهت تامین مواد اولیه و ارائه مشاوره ها و همکاری های فنی در حوزه تولیدات کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی به کشور بلاروس باشیم

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..