تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان یزدیها شد

کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان یزد از اجرای تئاتر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد و گفت: این تماشاخانه، تئاتر عروسکی «ماجرای گله من» را در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار و روستاها و شهرستان‌های یزد از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه به اجرا می‌گذارد.

«روح الله زارع» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: شهرستان‌های هرات، مروست، مهریز، میبد، اردکان ، اشکذر و منطقه‌های پردیسان، صدرآباد، حسن‌آباد و رحمت‌آباد شهرستان یزد میزبان این تماشاخانه خواهند بود.

وی در خصوص داستان این نمایش، گفت: نمایش عروسکی «ماجرای گله من» به کارگردانی «امیرمحمد انصافی»، حکایت چوپانی است که با آرزوهای خودش موقعیت گوسفندانش را به خطر می‌اندازد و طی ماجراهایی یاد می‌گیرد که باید آرزوهایش اندازه توانمندی‌هایش باشد.

این کارشناس هنرهای نمایشی کانون با اشاره به این که در حال حاضر چهار تماشاخانه سیار کانون فعال است، یادآور شد: هدف از راه‌اندازی تماشاخانه سیار ، تولید تئاتر ویژه مخاطب کودک و نوجوان و اجرای آن در سالن‌های آمفی تئاتر، مراکز کانون، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرهاست. این تماشاخانه‌ها در واقع سفر سینما، تئاتر کانون و کتاب به مناطق حاشیه‌ای هستند.

زارع همچنین انتخاب استان‌های میزبان را براساس درخواست استان‌ها با برنامه‌ریزی و تقسیم بندی مناسب‌سازی شده توسط معاونت تولید عنوان کرد و گفت: دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۳ تا ۲۵ مهر جاری میهمان استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، سمنان، یزد، چهار محال و بختیاری و بوشهر هستند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..