تولید مرغ سایز در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل دامپزشکی یزد از اجرای طرح تولید مرغ سایز در استان خبر داد و گفت: کاهش ضایعات لاشه های طیور، تولید محصول سالم و کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

علی اکبر حداد زاده افزود: کاهش طول دوره پرورش، مرگ و میر طیور، مصرف سوخت و امکان افزایش تعداد دفعات جوجه ریزی از مهمترین مزایای تولید و مصرف مرغ گوشتی سایز با استاندارد جهانی است.
وی وزن مرغ سایز را ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم بیان و اظهار کرد: مرغ های سبک وزن دارای چربی و استخوان کمتر می باشند و نسبت به مرغ های سنگین وزن برای مصرف کننده هم به صرفه تر هستند.
حدادزاده اظهار کرد: همچنین پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است زیرا در این روند، مرغ در سن حداکثر ۴۲ روزه کشتار می شود و درنتیجه دوره های جوجه ریزی از ۴ دوره در سال به ۶-۵ دوره می رسد.
حداد زاده در مورد مصرف مرغ های سایز اظهار کرد: مصرف مرغ های سبک وزن باعث تضمین سلامت مصرف کنندگان و نیز پویاتر شدن صنعت مرغداری و رونق اقتصاد کشور می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد پیش از این میزان تولید گوشت مرغ استان را ۵۲ هزارتن بیان کرد و گفت: ۵۵ درصد گوشت مرغ استان به خارج از استان صادر می شود و در این زمینه این خطه با توجه به سرانه جمیعتی نسبت به تولید در جایگاه نخست قرار دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..