آزادی ۸ زندانی جرائم غیر عمد یزد به مناسبت آغاز هفته وحدت

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی هشت زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و همدلی به همت ستاد دیه استان و کمک نیکوکاران یزدی تعداد هشت زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: افراد آزاد شده افراد مستحقی بودند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت های مالی در زندانها به سر میبردند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم نموده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آنها را از زندان فراهم شد.

این مسئول ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۲۶ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال بود که مبلغ ۱۷ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

دهشیری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت از شکات پرونده‌ها، گفت: از این تعداد آزادی تعداد هفت محکوم مالی و یک نفر محکوم پرداخت نفقه بودندکه با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران استان به دلیل کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: بزرگترین سرمایه ستاد دیه اعتماد عموم مردم به این مجموعه است که به پشتوانه همین اعتماد مردم تعداد ۹۰ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری از زندان آزاد گردیدند و امیدواریم شاهد کمک های این نیکوکاران بیش از پیش باشیم تا زمینه آزادی دیگر زندانیان در بند نیز فراهم شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..