نماینده مردم یزد تاکید کرد؛

ارتقای وضعیت محیط زیست استان با استفاده از ظرفیت نخبگان

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خدمت در مجموعه محیط زیست نوعی جهاد است، استفاده از ظرفیت نخبگان و خلاقیت جوانان برای رسیدن به توسعه پایدار و ارتقای وضعیت زیست محیطی استان را خواستار شد.

«محمدصالح جوکار» در دیدار مسئولان محیط زیست استان اظهار کرد: در حوزه محیط زیست چالش‌های بسیاری وجود دارد و انصاف نیست که محیط زیست با وجود مشکلات عدیده‌ای که در حوزه‌های مختلف در استان دارد با کمبود نیرو مواجه باشد.

وی خاستگاه اصلی بشر را داشتن محیط زیست مناسب ذکر کرد و گفت: اگر قرار باشد در بحث توسعه و پیشرفت، محیط زیست را به خطر بیاندازیم، اصل توسعه زیر سوال می‌رود لذا توجه به استقرار صنایع نوین و سبز باید در اولویت استان قرار گیرد.

این نماینده مجلس افزود: البته در کنار آن استفاده از سیاست‌های تشویقی و عوارض آلاینده در بازآفرینی سیستم های قدیمی می تواند در بهبود وضعیت زیست محیطی استان مثمر ثمر باشد و در این راستا استفاده از ظرفیت نخبگان و خلاقیت جوانان در حوزه محیط زیست، کمک شایانی در رسیدن به توسعه پایدار و ارتقای وضعیت زیست محیطی استان می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سمن‌های محیط زیستی و رسانه‌های استان با مطالبه‌گری و آگاهی بخشی در بین مردم و دستگاه های مختلف در اشاعه فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی دارند که می توانند همراه با محیط زیست در حفظ و حراست از آن تأثیرگذار باشند.

وی اظهار کرد: محیط‌زیست یکی از مسائل مهم جامعه امروزی است که اگر توجه به آن نشود آینده بشریت در خطر است، که در این راستا سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست بعنوان نقشه راه، تکالیفی را برای کلیه مسئولین به همراه داشته است که ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر برای تحقق آن ها را می طلبد.

جوکار در پایان با بیان اینکه خدمت در مجموعه محیط زیست نوعی جهاد است|، افزود: با توجه به روحیه جهادی در مجموعه محیط زیست استان و جدیت و ایستادگی و مقاومت مدیران ارشد در امر حفظ محیط زیست، رسیدن به محیط زیستی سالم و پایدار دور از انتظار نیست.

«سیدرضا نورانیان» سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این دیدار گفت: مجموعه محیط زیست در کنار دیگر مدافعان ارزش‌ها در کشور، با همه ظرفیت، مدافع حقوق مردم و مدافع حیات روبه رشدی که قانون برای آنها در نظر گرفته است و امیدواریم با تلاش و پیگیری نمایندگان و مسئولین استان، روزهای خوشی برای محیط زیست یزد و کشور رقم بخورد.

این مسئول در ادامه نیز رسیدن به توسعه پایدار، بدون توجه به حفاظت از محیط زیست را امری غیرممکن خواند و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست نیازمند عزم ملی و حمایت قانون گذار با شناسایی ظرفیت های قوانین محیط زیست و بهره برداری مطلوب هستیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..