واحد قرنطینه دامپزشکی یزد افتتاح شد

واحد قرنطینه دامپزشکی شهرستان یزد در میدان میوه و تره‌بار شهرداری واقع در جوار کمربندی شهر یزد با حضور مسئولان استان افتتاح شد.

«علی فاتحی‌نیا» مدیر کل دامپزشکی استان یزد در این مراسم که به مناسبت هفته دامپزشکی و با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، رئیس نظام دامپزشکی استان، شهردار و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد، افتتاح این مرکز را گامی موثر در حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه عنوان کرد.

وی گفت: این مرکز جهت صدور پروانه بهداشتی و کد رهگیری برای خودروهای حمل دام، نهاده‌های خوراک دام و فراورده‌های خام دامی افتتاح شده و نقش موثر در تسهیل امور رانندگان ایفا می‌کند.

فاتحی‌نیا افزود: وجود این مرکز تضمین کننده سلامت مواد مصرفی شهروندان و اطمینان خاطر هرچه بیشتر آنان از فراورده خام دامی مصرفی می گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: عوامل دامپزشکی در راستای جامه عمل پوشاندن به شعار دامپزشکی، مبنی بر سلامت غذا از مزرعه تا سفره تلاش می‌کنند تا شهروندان آسودگی خاطر داشته باشند.

فاتحی‌نیا با اشاره به وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک دامی گفت: نقش مهم و تأثیرگذار دامپزشکی بر هیچکس پوشیده نیست و این نهاد سلامت محور همواره با انجام نظارت‌های مستمر و برنامه‌های کنترلی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی در راستای انجام رسالت خود تلاش می‌کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..