امام جمعه بخش مرکزی یزد:

جوانان از ریشه های فتنه های اخیر برائت بجویند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: جوانان و مردم باید از ریشه های فتنه های اخیر که از دشمن خط می گیرند، برائت بجویند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه یکی از بدیهی‌ترین موضوعات زندگی انسان به ویژه در دوران غیبت امام عصر (عج)، وجود فتنه‌های گوناگون است، اظهار داشت: هر شخصی در جامعه اسلامی و دینی وظایفی بر عهده دارد که باید نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشد؛ یکی از این مسئولیت‌ها در ارتباط با فتنه‌هایی است که در طول زندگی هر جامعه‌ای به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: با نگاه به حوادث و ناامنی‌های اخیر، این حوادث هر چند مدت یک مرتبه رخ می‌دهد و به همین دلیل ما باید چشمان خود را باز کنیم و نسبت به آن توجه، شناخت و بصیرت مناسب داشته باشیم.

مدرسی عنوان کرد: اگر بندگی و اطاعت خود را در مسیر همین جریان‌ها با تقوا قرین کردیم، این فتنه‌ها نه تنها برای ما تهدید نیستند بلکه به دلیل انجام تکلیف برای ما عزت‌آفرین و سعادت‌بخش است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: نخستین موضوعی که باید در چنین شرایطی دنبال کنیم و به عنوان یک وظیفه به آن توجه داشته باشیم این است که به هیچ عنوان پرچم و خط نشان را گم نکنیم چرا که عده‌ای می‌خواهند با غبارآلود کردن فضا زمینه‌ای را فراهم کنند که پرچم هدایت را از چشم مردم دور کنند.

وی افزود: پرچم دین‌مداری در دوران حضور امامان معصوم (ع) خود آن حضرات هستند و در دوران غیبت، ولایت فقیه هستند که مردم باید خود را در هر عرصه‌ای به زیر آن پرچم برسانند نه اینکه به این و آن نگاه کنند که کجا می‌روند و جهت آنها را بگیرند بلکه باید صرفاً توجه به پرچم داشته باشند.

دشمن پرچم اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را نشانه گرفته است

مدرسی عنوان کرد: دشمنان در همین ناامنی‌های اخیر هم به شدت ولایت فقیه را به عنوان پرچم اسلام، تشیع و انقلاب مورد تهاجم و هجمه قرار دادند و حتی در ارتباط با سلامت ایشان هم مطالب متعددی را مطرح کردند، همه اینها برای آن است که مردم را از ولایت فقیه دور کنند و به این ترتیب به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم این است که در این چنین حوادثی چشم خود را به خوبی باز کنیم و به هیچ عنوان در کوران این حوادث دچار گمراهی، غفلت و فریب نشویم.

وی به حوادثی که در طول دو دهه گذشته توسط دشمن به وجود آمد اشاره کرد و گفت: اگر یک بازنگری در ارتباط با این حوادث داشته باشیم به خوبی می‌فهمیم که دشمن به دنبال چه بوده و چه هدفی را از فتنه‌هایی که داشته دنبال می‌کرده است.

مدرسی عنوان کرد: در طول این سال‌ها و در تمام حوادث، دشمن یک هدف اصلی و شاخص را دنبال می‌کرد و به هیچ عنوان بحث حجاب و معیشت نیست بلکه آنها به دنبال تضعیف ایران قوی و همچنین نبودن این نظام قدرتمند است.

وی عنوان کرد: در همین دعوای اخیر هم افرادی که کمی انصاف داشتند بلافاصله خود را از فتنه خارج کردند و سپس بیان کردند که فهمیده‌اند هدف دشمن، خون‌خواهی مرگ یک فرد نیست بلکه آنها به دنبال براندازی نظام و تجزیه کشور هستند.

رسانه های معاند اهداف خاص را در جهان دنبال می کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: امروز تمام کانال‌های ماهواره‌ای، گروه ها و کانال های مجازی با حمایت گروهای خاص و بیگانه، خبرگزاری های فارسی زبان جهان که اهدافی مشخص را در سال های گذشته دنبال کرده اند به دنبال این هستند که زمینه این تجزیه طلبی را فراهم کنند.

وی افزود: وظیفه دیگر همه ما در برابر این حوادث این است که در برابر تمامی این حوادث هم خودمان تقوا پیشه کنیم و هم دیگر افرادی که در کنار ما هستند و با آنها ارتباط داریم را به رعایت تقوا دعوت کنیم.

مدرسی عنوان کرد: باید از کسانی که ریشه و فتنه این حرکات و فتنه‌ها هستند برائت بجوییم و نسبت به دوستان انقلاب و همپیمانان انقلاب تولی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به ایام هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیرو انتظامی در طول چند هفته اخیر که این حوادث رخ داده واقعاً مظلوم واقع شده و بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ زخمی در این حوادث داشته و حتی تعدادی از نیروی انتظامی و بسیج به شهادت رسیدند.

مدرسی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که با نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی ارزشمند مدافع قانون مبارزه می‌کنند در حال زیرپاگذاشتن قانون هستند و آن دسته که با این نیرو سر ستیزه دارند و نکات زخم آلود بیان می‌کنند در واقع حمایت از چاقوکشی و ظلم می‌کنند؛ ما باید اینجا وظیفه‌شناس باشیم.

وی بیان کرد: تمام افرادی که امروز اعتراضاتی می کنند همه فتنه گر نیستند و عمدتاً جوانانی پاک هستند که گرچه صحبت‌های آنها آرمانی است اما همینها هم حرکاتی هیجانی دارند و نباید اجازه دهیم دشمن از این هیجانات جوانان ارزشمند درون کشورمان سوء استفاده و به نفع اهداف پلید خود بهره برداری کند.

جوانان ایران اسلامی فتنه گر و ضد نظام نیستند

مدرسی تاکید کرد: ما این جوانان را به عنوان جوانان ارزشمند، علاقه‌مند به نظام و کشور می‌دانیم، این جوانان به هیچ عنوان فتنه‌گر و ضد نظام نیستند بلکه ممکن است از هر هزار نفری در چنین مجامعی دو تا ۵ نفر مشکل داشته باشند که باید با آنها برخورد لازم بر مبنای قانون صورت پذیرد و مماشات با آنها نمی‌توان انجام داد ولی بقیه این جوانان جوانانی هستند که علاقه‌مند این نظام و کشور هستند و نباید اجازه سوء استفاده از آنها را به دشمن بدهیم.

وی افزود: دشمن می خواهد در کشور ما امنیت روانی و آسایش برای مردم وجود نداشته باشد و در این مسیر جنگ احزاب، فتنه‌، سوء استفاده از احساسات جوانان و فریب دشمنان و نخبگان را مورد استفاده قرار می‌دهد پس در چنین عرصه ای باید نقاط ضعفمان را به خوبی بشناسیم چرا که یکی از آثار زیبای این جریان ها، شناختن نقاط ضعف کشور است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: در مسئله حجاب دستگاه‌های مختلفی مسئولیت بر عهده دارند ولی متاسفانه نیروی انتظامی به صورت ویژه مظلوم واقع شد و بسیاری از دستگاه‌هایی که مسئولیت‌هایی برعهده داشتند نه تنها کاری نکردند حتی مسئولیت را هم قبول نکردند.

مدرسی ادامه داد: آموزش و پرورش ما که تا دولت قبل خودش را مسئول اجرای سند ۲۰۳۰ می دانستند و امروز هم ما میراث بر این جریان هستیم ولی مسئولان این دوره باید برای رفع نقاط ضعف و اقدامات اشتباه گذشته با جدیت و همگرایی تمام تا حصول نتیجه اثر بخش تلاش کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..