مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد:

کمبود کتابخانه در روستاهای یزد با کتابخانه های سیار جبران می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به نبود کتابخانه در برخی مناطق استان یزد به ویژه روستاها، گفت: این ضعف از طریق راه اندازی کتابخانه های سیار جبران می شود.

به گزارش یزدی نیوز محسن رفیعی  در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت با بیان این‌که برای ترغیب مخاطب به کتابخانه و انس با کتاب، باید به زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی توجه شود، اظهار داشت: اگر فضا دلپذیر نباشد، نمی‌توان انتظار داشت رغبتی به حضور در کتابخانه‌ها ایجاد شود و به تبع آن ارتباط با کتاب و انس با آن کاهش خواهد یافت.

وی با قدردانی از شهرداران سراسر استان به دلیل همراهی با کتابخانه‌ها در موضوع پرداخت سهم نیم درصد، بیان داشت: یکی از منابع بودجه‌ای اصلی کتابخانه‌ها، سهم نیم‌درصد پرداختی شهرداری‌ها است که امیدواریم با استمرار پرداخت کامل و منظم این مبالغ، اقدامات مؤثر و مثبتی را در راستای بهسازی کتابخانه‌ها، تأمین منابع مفید و اداره شایسته کتابخانه‌ها شاهد باشیم.

رفیعی، راه‌اندازی کتابخانه سیار را یکی از راهکارهای حل مشکل نبود کتابخانه در برخی مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان دانست و گفت: توسعه کتابخانه‌های سیار علاوه بر این‌که هزینه‌های نهاد را در نگهداری و تأمین منابع کتابخانه‌ها به شدت کاهش می‌دهد، سبب می‌شود نقاط فاقد کتابخانه از نعمت کتاب و مطالعه برخوردار شوند.

هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در ابتدای نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های شهرهای تفت، نیر و گاریزات، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان و مشکلات و کمبودهای هر کتابخانه بیان کرد و خواستار افزایش بودجه تملک دارایی‌های کتابخانه‌ها برای رفع این مشکلات شد.

گفتنی است، در حال حاضر ۱۰ باب کتابخانه در شهرستان تفت فعالیت دارد که از این تعداد، پنج باب شهری و پنج باب نیز روستایی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..