مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد:

زارچ الگوی کشوری در اجرای کامل کاداستر شود

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه زارچ الگوی کشوری در اجرای کامل کاداستر شود ، گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های امسال، اجرای کاداستر اراضی کشاورزی است که باید تمامی دستگاه‌های این منطقه همچون دادگستری، بخشداری و شهرداری وارد میدان عمل شوند.

«مهدی اقبال» در جریان سفری به بخش زارچ از توابع استان ضمن دیدار با با امام جمعه و رئیس دادگستری زارچ، با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه زارچ برای اجرای کامل قانون کاداستر در تمامی حوزه ها به ویژه کشاورزی، اظهار کرد: تسریع در این کار نیازمند همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت بسیج منطقه است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان، ایجاد کارگروه ویژه در این خصوص را راهگشا دانست و افزود: در این خصوص تقاضا داریم با دستگاه‌هایی در انجام وظیفه خود در اجرای کاداستر کوتاهی می‌کنند در قالب ترک فعل برخورد شود.

وی با حضور در دفتر امام جمعه زارچ اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از تریبون نماز جمعه، موضوع اجرای کاداستر اراضی کشاورزی و مزایای آن برای مردم تبیین شود.

اقبال تأکید کرد: در صورت همکاری دادگستری و امام جمعه، زارچ الگو و نمونه کشوری در اجرای قانون کاداستر و اتمام صدور و تعویض اسناد کاداستری در تمام بخش‌ها شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و مقامات ارشد قضایی مبنی بر هویت سازی تمامی اراضی کشور، تصریح کرد: با توجه به مردم محور بودن کاداستر اراضی کشاورزی می‌توان از ظرفیت نیروهای مقاومت بسیج برای تشکیل و تکمیل پرونده این بخش استفاده کرد.

حجت الاسلام «سید محمود روحانی طباطبایی» امام جمعه بخش زارچ هم گفت: با توجه به تجربیات ارزنده مدیرکل فعلی ثبت اسناد و املاک استان ، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی با اشاره به فعالیت های اداره ثبت زارچ، اضافه کرد: آمادگی داریم تا همه دستگاه‌ها و همچنین مردم را برای همکاری کامل در مستندسازی کاداستر بویژه در بخش کشاورزی ترغیب و تشویق کنیم.

«سیداسماعیل فخرالساداتی» رئیس دادگستری زارچ هم در این جلسه از آمادگی همه مجموعه ها جهت اجرای کامل کاداستر به ویژه در بخش اراضی کشاورزی و روستایی خبر داد.

در این جلسه بخشدار و شهردار زارچ هم بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های زارچ برای اجرای کامل قانون کاداستر تأکید کردند.

به گزارش یزدی نیوز وبه نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد، اقبال در ادامه ضمن بازدید از زمین در نظر گرفته شده برای ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک زارچ بازدید و در جریان روند انجام مراحل اولیه شروع عملیات اجرایی آن قرار گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در بخش پایانی این سفر ضمن بازدید از اداره ثبت اسناد زارچ ، با تک تک همکاران این واحد ثبتی دیداری صمیمانه داشت و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..