پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در یزد برگزار می‌شود

استاندار یزد: تمام تلاش و توان استان در راستای برگزاری باشکوه پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) است.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان، با بیان اینکه یزد باید به محل برگزاری رویداد‌های بزرگ علم و فناوری در سطح ملی و بین المللی تبدیل شود، گفت: عزم جدی ما بر برگزاری پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) به همراه تمام رویداد‌های آن در استان یزد است که این امر زیست بوم علم و فناوری استان را ارتقا داده و یزد را در این زمینه بالنده‌تر می‌کند.

استاندار یزد ادامه داد: تمام تلاش و توان استان را برای برگزاری این دوره، که اقدامی ویژه و برجسته‌ای در سطح جهان اسلام در راستای تمدن سازی نوین اسلامی است، به کار خواهیم بست.

وی ضمن قدردانی از قرارگاه جهاد علم و فناوری سپاه الغدیر، به طرح ملی «تا ثریا» و اهداف آن اشاره و نسبت به انجام حمایت‌های لازم در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

فاطمی همچنین با اشاره به نمود عینی تحولات عملیاتی بنیاد نخبگان استان از زمان انتصاب مفتاحی زاده به عنوان رئیس این مجموعه، اظهار داشت: به صورت کامل از اجرای طرح شهید احمدی روشن حمایت خواهیم کرد.

استاندار یزد پیشرفت، تعالی و عزت و سربلندی یزد را در گرو توجه به علم و فناوری دانست و گفت: ریل گذاری ما باید به سمت شناحته شدن یزد به عنوان استان سرآمد در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان و علم و فناوری باشد و برای تحقق این مهم باید پایه گذاری‌های آن در این مقطع زمانی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر پیگیری جدی اجرای مصوبات سفر معاون سابق علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان و بازبینی برنامه‌های این حوزه بر اساس سیاست‌ها و رویکرد‌های معاون جدید این مجموعه جهت ایجاد هماهنگی در این حوزه تاکید کرد.

استاندار یزد در پایان بر دسته بندی مصوبات نشست‌های قبلی این ستاد در دو گروه «اجرا شده» و «اجرا نشده» و اختصاص چند جلسه برای بررسی روند اجرای طرح‌ها و دلیل عدم اجرای برخی از آن‌ها تاکید کرد.

گفتنی است جایزه مصطفی، یک جایزهٔ علم و فناوری ایرانی است که هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه به دلیل تأکید بسیار پیامبر اکرم (ص) بر علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان یعنی مصطفی نام‌گذاری شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..