رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌مقدس:

دشمن برای پیشبرد اهدافش در حال استفاده از انرژی جوانان ماست

رئیس سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دفاع‌مقدس این دوران هشت ساله را عالی‌ترین شکل سبک زندگی اسلامی خواند و بازسازی آن دوران برای مقابله با هجمه‌های دشمن واجب دانست.

«مریم مجتهدزاده لاریجانی» در نشست نخبگان و فعالان فرهنگی جامعه زنان استان یزدکه در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: نباید صرف یک هفته به بزرگداشت رویدادی عظیم همچون دفاع مقدس پرداخت که اگر بخواهیم حساب کنیم تمام دستاوردهای که در حوزه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و اجتماعی داریم را مدیون هشت سال دوران دفاع مقدس هستیم و هرچیز خوبی که وجود داشته و می‌تواند یک انسان را به کمال برساند، در آن دوران شاهد بودیم.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک مدل موفق است که سبک زندگی اسلامی رو به عالی‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشت؛ دورانی که میزان فروپاشی خانوداه‌ها در حداقل و روحیه ایثارگری در حد اعلی برای ملتی بود که بخواهد به عزت و عظمت دست یابد.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان دورانی پر از شکوه وافتخار یاد و تاکید کرد: بازسازی آن دوران به عنوان دوران یک سبک زندگی جهادی و اسلامی، برای همه کسانی که در این مملکت هستند و قصد مقابله با هجمه‌های دشمن دارند، واجب است.

مجتهدزاده لاریجانی بر لزوم ورود بانوان در این عرصه و میدان تاکید و عنوان کرد: دشمن جنگ نرم را علیه کشورمان به راه انداخته است و نمونه این جنگ نرم هم این است که قبلاً خانواده‌ها جرات نمی‌کردند از نظام و اسلام گلایه کنند اما الان با تغییر نگرش‌ها و باورها، خود ما را در زمره منتقدان قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا به مراتب ارزش بیشتری از خود شهدا دارد، گفت: آسیب‌های فراوانی از نظر اجتماعی در کشور متحمل شده و جان‌های زیادی را دست دادیم ولی باور داریم اگر به خدا ایمان داشته باشیم، همه مشکلات حل می‌شود.

وی شهادت را کمترین مزد خداوند به شهدا خواند و با ماندگار خواندن کار انها، بیان کرد: سازمان نشر آثار و حفظ مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس با دستور مقام معظم رهبری ایجاد شده تا کام شیرین پیروزی‌های ان دوران از بین نرود.

این مسئول با بیان این که دوران دفاع مقدس ارائه دهنده مدل موفقی از زن بود، تصریح کرد: زن دوران مقدس، زنی بود که در عین مادر یا همسر بودن، در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی می‌کرد.

وی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین در بین جوانان، گفت: نباید این سرمایه‌های انسانی کشورمان را به حال خود رها کنیم و یکی از بهترین روشها برای جذب این نسل، شهدا و کلام نافذ خانواده شهداست.

مجتهدزاده لاریجانی بر حفظ و صیانت از این انقلاب که خونهای زیادی به پای آن ریخته شده است، تاکید و بیان کرد: اگر غفلت کنیم، این انقلاب و نظام غارت خواهد شد و دشمن تمام هستی ما را به یغما خواهد برد لذا پیام شهدا که هوشمندی در لحظه است را باید مورد اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان این که جهاد تبیین پر زحمت است، گفت: هر کجا عنوان جهاد مطرح باشد، زحمت و تلاش هم وجود دارد.

این مسئول در پایان گفت:جوانان سرشار از انرژی هستند ولی به خوبی از این انرژی‌ها در جای مثبت استفاده نکرده‌ایم و اکنون دشمن برای منافع خودش از انرژی جوانان ما استفاده می‌کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..