رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد؛

بسیج گام دوم، بسیج همه مردم است/لزوم ایجاد ایجاد فناوریهای خاص و مولود انقلاب

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران با اشاره به تدوین سند اعتلای بسیج برای گام دوم انقلاب، آن را بسیج همه مردم خواند و بر جذب تمام جامعه بدون هیچ نوع تبعیضی تاکید کرد.

سردار «محمد زهرایی» در کارگروه بسیج سازندگی استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گام دوم انقلاب را نماد بلوغ و بالندگی انفلاب خواند و رفتار با تدبیر را برای یک انقلاب بالنده مورد انتظار دانست و گفت: تمام ارکان نظام و دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه‌های خود را با گام دوم انقلاب تطبق دهند.

وی با اشاره به گام دومی شدن بسیج در قالب سند اعتلای بسیج، تصریح کرد: بسیج گام دوم، بسیج همه مردم است و مقام معظم رهبری ذیل سند تعالی بسیج فرمودند؛ بسیج پاره تن مردم است لذا در گام دوم انقلاب به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم و هیچ تبعیضی در این رابطه و برای جذب این بخش از جامعه نخواهیم داشت.

این مسئول گام سوم انقلاب که در حال انجام است را دولت سازی انقلابی خواند و افزود: خوشبختانه دولت انقلابی نیز در همین راستا حرکت می کند و بخش مردم پایه شعارهای دولت را باید بسیج بپذیرد.

وی اتفاقات تلخ اخیر را نشان از گسست نسلها دانست و گفت: باید به نسل جدید توجه ویژه به ویژه دانش اموزان داشته باشیم و آینده نیز برهمین اساس ما را قضاوت خواهد کرد.

سردار زهرایی از تدوین طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در بسیج سازندگی خبر داد و گفت: خوشبختانه ریاست جمهوری این طرح را قبول کردند و اکنون جلسات مشترکی را در قالب این طرح دنبال می کنیم.

وی از جمله این طرح‌های مشارکتی بسیج سازندگی و دولت را احیای یکهزار واحد راکد صنعتی خرد و متوسط، حمایت از صندوق‌های قرض الحسنه، نصب ۱۱۰ هزار پنل خورشیدی، تامین آب شرب ۷۱۳۸ روستا و تعمیم آن به ۱۶ هزار روستا، آبخیزداری و آبخوانداری برای ۱۰ هزار روستا و همچنین ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن محرومین روستایی که تا پایان سال ۱۰ هزار مورد آنها به بهره برداری خواهد رسید، ذکر کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بپذیرند که برخی از بخشهای جامعه اکنون دچار آسیب شده و نیاز است در کمکهای مومنانه اهتمام و استمرار داشته باشیم که به زودی مرحله جدیدی از کمکها را به عنوان مسکنی برای اقشار بی بضاعت خواهیم داشت.

سردار زهرایی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: باید به دنبال ایجاد فناوریهای خاص و مولود انقلاب باشیم و همچنان در انتظار فناوریهای وارداتی از سالهای گذشته باقی نماینم و به نظر این جنس از فناوری را در اقتصاد مقاومتی کم داریم که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..