رئیس شورای شهر حمیدیا:

مردم حمیدیا خواستار لغو مصوبه دولت در مورد الحاق به یزد هستند

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا این شهر را به عنوان ورودی شهر یزد از سمت جنوب دارای قابلیتهای بالقوه و خاصی خواند و ضمن تاکید بر این که الحاق حمیدیا به شهر یزد یک بحث مردمی است، خواسته مردم را لغو این مصوبه دولتی پس از دو دوره انتخابات شوراها ذکر کرد.

«محمدرضا جعفری»در جریان نشست خبری شهردار حمیدیا با خبرنگاران یکی از شعارهای اصلی تدوین شده در اجرای برنامه‌های شورای ششم این سشهر را رعایت عدالت محوری در محلات خواند و گفت: متاسفانه در دوره های قبلی شاهد کمتر توسعه یافتگی برخی محلات در سطح این شهر هستیم.

وی جلب مشارکت مردم در طرح‌های شهری با نظرخواهی با معتمدین و بزرگان محلات را دیگر رویکرد این شورا خواند و افزود: خوشبختانه بازخورد خوبی از این سیاست شورا را شاهد بوده‌ایم و در همین راستا نیز تلاش داریم که اطلاعرسانی خدمات شهرداری و شورا را به مردم با توجه به نقش تاثیرگذار آن در جلب رضایت و مشارکت شهروندان در برنامه‌های شهری مورد توجه قرار دهیم.

وی در همین رابطه عنوان کرد: خوشبختانه مردم حمیدیا در مسائل تملک‌های شهرداری و تعریض معابر حداکثر تعامل را با این مجموعه دارند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شهر حمیدیا با توجه به ورودی شهر یزد از سمت جنوب دارای قابلیتهای بالقوه و خاصی دارد که برای رشد بهتر شهر و استفاده از این قابلیتها کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا در حال تشکیل است.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد منطقه پزشکان در شهر حمیدیا با توجه به ترافیک و ازدحام مناطق تمرکز پزشکان در داخل شهر یزد خبر داد و در ادامه گفت: بافت متراکم، مردم بومی و همکاری انها با مجموعه شهرداری و شورا از ظرفیتهای خوب این شهر با شورایی هفت نفره است.

وی خاطرنشان کرد: حمیدیا جزو معدود شهرهایی است که بودجه‌ شهرداری آن در طول تمام سالیان گذشته بدون استثنا محقق و حتی افزایش داشته است که ناشی از رضایتمندی خدمات ارائه شده توسط شهرداری به مردم و در مقابل مشارکت خوب مردم در برنامه های شهر بوده است.

رئیس شورای شهر حمیدیا با بیان این که در شهرداری حمیدیا بودجه عمرانی به ۷۰ درصد کل بودجه شهر افزایش و بودجه‌های جاری شهرداری به چابکی و زحمات پرسنل این مجموعه به ۳۰ درصد کاهش یافته است، اعلام کرد: بودجه سال گذشته شهرداری ۴۵ میلیارد تومان بوده ولی در پایان سال ۱۰۳ میلیارد تومان محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز بودجه مصوب ۸۰ میلیارد تومان تعریف شده که در شش ماهه اول بالای ۸۰ درصد آن وصول شده و این در حالی است که عمدتا بودجه های شهرداری ها در نیمه دوم سال محقق می‌شود ولی امیدواریم بودجه شهر تا پایان امسال به افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برسد.

جعفری در پاسخ به خبرنگاران با اشاره به تشکیل شهر حمیدیا در سال ۱۳۷۲، در مورد موضوع الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد، اظهار کرد: این طرح در سال ۱۳۹۲ با پیشنهادی مبنی بر بهره مندی شهرهای دارای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از مزایای کلان‌شهرها کلید خورد، ولی از همان زمان نیز شهروندان حمیدیا مخالف اجرای آن بودند.

وی ادامه داد: موضوع موافقت با این الحاق هیچگاه مصوبه شورای شهر حمیدیا نبوده و در جلسه‌ای به صورت توافق براساس انجام یکسری تعهدات در محل استانداری مطرح و به دنبال آن مصوبه هیات دولت اخذ شد ولی متاسفانه تاکنون تعهدات مورد نظر انجام نشده است.

جعفری تاکید کرد: موضوع الحاق حمیدیا به شهر یزد یک بحث مردمی است و طی دو دوره گذشته شورای شهر حمیدیا، مردم با توجه به این که این الحاق هیچ نفعی را نصیب شهر یزد و شهر حمیدیا نخواهد کرد، خواستار لغو این مصوبه دولت هستند.

وی در ادامه سخنانش از برنامه های شورای شهر حمیدیا را اجرای طرح تفصیلی شهر خواند و آن را موجب تسریع عدالت محوری در محلات خواند.

جعفری دومین موضوع در دستور کار شورای شهر را نیز تکمیل طرج اتصال بلوار جهاد به بلوار مدرس ذکر کرد و گفت: با توجه به هزینه هنگفت تملک پلاکهای در مسیر، تلاش داریم به صورت فازبندی دنبال کنیم و امیدواریم استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..