رشد قابل توجه پرونده‌های قاچاق سوخت در یزد/متخلفان ۵۱۱ میلیارد ریال جریمه شدند

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۹۱۳ پرونده قاچاق سوخت توسط تعزیرات حکومتی یزد رسیدگی شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۸۲۰ فقره پرونده افزایش داشته است.

«سید محمد مهدی مهاجریان مقدم» ضمن اعلام این خبر افزود: قاچاق به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی و معضلی ملی، ابعاد مختلفی به خود گرفته و در این میان قاچاق فرآورده‌های نفتی، پیامدهای آشکار و پنهان فراوانی را در جامعه به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یزد گفت: بالا رفتن قیمت ارز، منافعی کلانی را از مابه‌التفاوت قیمت تمام شده سوخت در داخل کشور و قیمت فروش آن در خارج از کشور عاید قاچاقچیان کرده و این موضوع تبعات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

مهاجریان مقدم ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق مرزی را به عنوان یک راهکار موثر در مقابله با این پدیده شوم بیان و اضافه کرد : مدیریت کارآمد و هماهنگی دستگاه‌های متولی، از دیگر مولفه‌های اثرگذار در مبازره با قاچاق سوخت است که باید در رابطه با آن اقدام عاجلی انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی یزد، این مسئول در پایان عنوان کرد: متهمان این پرونده‌ها علاوه بر ضبط این سوخت‌های مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به بیش از ۵۱۱ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..