مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد

کمبود معلم در یزد جبران شد/اصراری بر لباس فرم جدید نیست

مدیر کل آموزش و پرورش یزد اعلام کرد: کمبود معلم در یزد از طریق دانشگاه فرهنگیان و بازنشستگان جبران شد.

«محمدکاظم رحیمی نژاد» در گفت‌وگویی رادیویی در این رابطه تصریح کرد: حدود یک هزار دانشجومعلم، امسال فارغ‌التحصیل شدند که در سال تحصیلی جدید وارد مدرسه می‌شوند و بخش عمده‌ای از کمبود نیرو از این طریق جبران و همچنین از توان بازنشستگان هم در این زمینه بهره گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر باز هم مشکلی در زمینه کمبود معلم در بخشی از مناطق استان هم وجود داشته باشد، از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ورودی سال ۹۸ استفاده می‌شود.

رحیمی نژاد اضافه کرد:با توجه به اقدامات انجام شده برای کمبود نیروی انسانی، نگرانی استان در این زمینه به حداقل رسیده است و امیدواریم سال تحصیلی جدید را با تامین فضای مناسب و معلم آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۸۲ هزار دانش‌آموز استان راهی کلاس درس می‌شوند که ۱۶ هزار فرهنگی تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز را عهده‌دار هستند.

رحیمی نژاد گفت: امیدواریم معلمان، مدیران مدارس، ادارات و نواحی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا بتوانیم با شرایط مطلوب سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش یزد، این مسئول در مورد لباس فرم مدارس هم گفت: پیش از این هماهنگی لازم انجام شده و مدارس با موسسات تولیدی و شرکت های مربوطه قرارداد منعقد کردند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه دانش آموزان می‌توانند از لباس فرم سال قبل خود استفاده کنند و اصرار بر فرم جدید نیست.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..