یک مسئول:

تامین پایدار آب یزد یک پرسمان ملی در برنامه هفتم توسعه کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد خاطرنشان کرد: مساله تامین پایدار آب استان یزد به صورت یک پرسمان ملی در برنامه هفتم توسعه کشور دیده خواهد شد.

«مجید دهقانی‌زاده» در بیست و یکمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با اشاره به برگزاری نشست اخیر فراکسیون جنوب مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون متشکل از هفت استان جنوبی کشور بوده و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نگاه ویژه‌ای به رشد و پیشرفت مضاعف این استان‌ها وجود دارد.

وی با توجه به اینکه این هفت استان جزء استان‌های زرخیز کشور و تامین کننده منابع پایدار کشور هستند، اظهار داشت: مساله پایدار آب این استان‌ها به عنوان یک اصل مهم در برنامه‌های این فراکسیون بوده و با جدیت در حال پیگیری است.

دهقانی‌زاده افزود: در نظر است تصمیمی در چارچوب برنامه هفتم توسعه کشور گرفته شود و با اولویت زمانی که فرآیند تعریف شده و مشخصی نیز دارد تامین آب این استان‌ها به ویژه استان یزد به عنوان یک اصل مهم ملی در این برنامه دیده و پیگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه‌های تحولی یزد نوین در حوزه آب اشاره کرد و آنان را جزء پروژه‌ها و اولویت‌های سخت استان دانست و گفت: هرچند عملیاتی کردن پروژه‌های تامین آب شرب پایدار استان از محل سد خرسان ۳، تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی از محل تکمیل ظرفیت خط خلیج فارس و تامین آب مورد نیاز صنعت، کشاورزی از دریای آزاد عمان نیاز به تصمیمات سخت و پیگیری‌های ویژه و خاص دارد لذا به هیچ عنوان نباید ناامید شد بلکه باید با تمام توان در تحقق آن پیش رفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پایان بر گفتمان‌سازی و یافتن راه‌حل‌های میانبر برای تحقق این پروژه‌ها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، «محمد جواد ابوالحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز بر عملیاتی شدن پروژه‌های حوزه آب با توجه به اهمیت موضوع تاکید کرد و خواستار بررسی خط پیشنهادی مسیر انتقال آی از محل سد خرسان ۳ به استان شد.

«محمد مهدی جوادیان‌زاده» مسئول پیگیری‌های ویژه حوزه آب برنامه تحولی یزد نوین نیز در این نشست به ارایه گزارشی از وضع موجود و اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح تامین آب شرب پایدار استان از محل سد خرسان سه پرداخت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..